Martkhal

Zomersale: 3 tactieken om opruiming duidelijk aan te prijzen

Published On 26 juni 2015 | By Steven van Stavoren | Marketing, Offline Marketing

Het is weer zover: de zomersale komt eraan! Dat betekent dat je ook in jouw winkel mooie artikelen voor geweldige prijzen aan kunt bieden. Dit is de uitgelezen kans om klanten attent te maken op de unieke koopjes in jouw winkel. Zeker tijdens de uitverkoopperiode is het belangrijk om artikelen duidelijk aan te prijzen. Het is natuurlijk de bedoeling dat zoveel mogelijk mensen de winkel binnen lopen. Daarnaast wil je dat de winkel overzichtelijk is en dat klanten direct zien waar de afdeling met uitverkoop is, maar ook dat ze toch nog even bij de nieuwe collectie kijken. Zo haal je het meeste uit elk klantenbezoek! Het is dus zaak om de sale afdeling duidelijk te markeren op een manier die bij de inrichting van jouw winkel past. Hoe je dat het beste doet? Wij vertellen geven je 3 tacktieken:

1. Vlaggen

De eerste stap is: zorgen dat klanten jouw winkel binnenlopen. Dat zullen ze natuurlijk sneller doen wanneer ze direct zien dat de uitverkoop is begonnen. Niemand kan een mooi koopje weerstaan, en daar maak jij als winkelier graag gebruik van. Kies dus ook voor een manier van reclame maken die direct opvalt. Een mooi voorbeeld hiervan is het gebruik van vlaggen. Vlaggen kunnen bevestigd worden aan de gevel of kunnen voor de deur van de winkel gezet worden en zijn verkrijgbaar in allerlei soorten, maten en kleuren. Je kiest dus sowieso voor een ontwerp dat bij jouw winkel past. Een vlag van goede kwaliteit gaat jaren mee, zelfs in weer en wind. Dat betekent dat je de vlaggen elk seizoen opnieuw kan gebruiken en niet steeds nieuwe exemplaren hoeft aan te schaffen. Een goede investering.

2.Raambelettering

Net als vlaggen, is ook het gebruik van raambelettering een uitstekende manier om reclame te maken voor jouw winkel. Zo zien klanten als ze langs lopen direct dat het uitverkoop is en overtuig je ze naar binnen te lopen. Ook raambelettering is verkrijgbaar in verschillende kleuren, maten en soorten, en je kunt helemaal zelf kiezen welke boodschap jij op je raam wilt plakken. Door te kiezen voor raambelettering in de etalage, zorg je dat voorbijgangers meteen een idee krijgen van het aanbod van jouw winkel. Zo maak je dus eigenlijk op een voordelige manier dubbel reclame!

3. Spandoeken 

Ook door middel van een spandoek kun je communiceren naar de klant. Spandoeken kunnen net als vlaggen buiten op de gevel geplaatst worden, maar je kunt een spandoek ook in de winkel inzetten om klanten te laten weten waar ze de sale afdeling kunnen vinden. Als je een tijdelijke aanbieding wilt aanprijzen is het mogelijk om te kiezen voor zelfklevende afbeelding of tekst die op het spandoek wordt aangebracht. Je kunt echter ook gewoon een permanente tekst op het spandoek laten aanbrengen zodat deze nog jaren meegaat.

Bron: Jeans-shop van Daal

Bron: Jeans-shop van Daal

Hoe je de opruiming ook aanprijst, met één van deze 3 tactieken weet je zeker dat je klanten op een duidelijke en overtuigende manier laat weten wat jouw winkel te bieden heeft.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 2   Gemiddelde:  3.5/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *