Content marketing voorbeelden waar je echt iets aan hebt!
Content trends lezen we overal, maar echte succesvolle content marketing voorbeelden zijn vaak veel interessanter voor online marketeers. Pas dan krijgen we feeling bij wat geweldige content marketing kan opleveren. Hier vind je mooie voorbeelden over wat het je kan brengen!
Waarom content marketing?
Content marketing wordt ingezet om de doelgroep te bereiken met allerlei vormen van content, met als doel het creëren en/of onderhouden van relaties met die doelgroep. Content marketing is waardevol voor je doelgroep, omdat het uitsluitend zou moeten inspelen op de wensen/vragen van de doelgroep. Die content kan bestaan uit artikelen, video’s, infographics, podcasts, whitepapers, nieuwsitems en nog veel meer. Met deze vorm van marketing kan je jouw doelen op de juiste manier vertalen richting de doelgroep. Laten we snel de voorbeelden bekijken!
Voorbeelden van content marketing toppers
Alle branches die de Nederlandse markt verdelen, zijn gericht op verschillende doelgroepen. Om die reden nemen we je mee met 4 uiteenlopende content marketing voorbeelden. Herken je één van de situaties in jouw business?
Allerhande met complete content marketing
De alles-in-één boodschap service. Bij de Allerhande doe je niet alleen eenvoudig online je boodschappen, maar profiteer je ook van alle bijbehorende recepten. Twijfel je of je ‘die schotel’ wel kan klaarmaken? Met de online recepten erbij moet het wel lukken! Zo krijg jij uiteindelijk precies wat je nodig hebt, namelijk jouw lekkere gerecht, dat je óók nog eens zelf kunt gaan klaarmaken. Sterk voorbeeld van complete content voor de doelgroep.
Tony Chocolonely’s verhaal
De chocolade gigant Tony Chocolonely is erin geslaagd om met haar content een verhaal met impact te vertellen. Vandaag de dag is én iedereen op de hoogte van hun missie (100% slaafvrije chocolade) én creëren ze een geweldige relatie met de doelgroep. Dat doen ze door jou te vragen om samen die missie te delen en je daar ook iets voor terug te geven. Zo steun je het ultieme doel namelijk al door je vrienden gepersonaliseerde Tony’s cadeau te doen of je eigen wikkel te creëren! Een content-verhaal rondom bewustzijn creëren, merk belevenis en overtuigingskracht.
MOZ als autoriteit
MOZ is een ontwikkelaar van een SEO tool, die met juiste content marketing ook wist uit te groeien tot een ware SEO consultant. MOZ is inmiddels erkend als autoritaire bron in de online marketing branche, wat ze vele voordelen oplevert. Haar handelen, producten en content worden als betrouwbaar geacht en pleiten tevens voor het belang van SEO en online marketing. Online marketeers, bloggers en ondernemers verwijzen dankzij die autoriteit ook nog eens onderling naar kennis, artikelen of producten van MOZ. Door alle kennisdeling heeft MOZ haar doelgroep overtuigd van het belang van online marketing en weet de doelgroep dat zij het juiste informatiepunt is. Dankzij die verkregen autoriteit realiseerde MOZ, de ontwikkelaar van origine, een grote status in haar branche Een mooi voorbeeld binnen de b2b branche, waar kennisdeling zo’n belangrijke rol speelt!
Rijksmuseum met een creatieve content benadering
Is geschiedenis saai voor kinderen? Niet als je het leuk maakt! De ontwikkeling van de Rijks SnapGuide onderwijs tool voor scholieren is een prachtig voorbeeld van content marketing. Het is een combinatie van het populaire Snapchat, de YouTube helden en de stuggere materie van de geschiedenis. De jeugd van tegenwoordig consumeert haar informatie natuurlijk online, waar je met dit soort content creatie geweldig op inspeelt. De combinatie zorgt voor interactieve lesstof met bijvoorbeeld challenges in het Rijksmuseum. Het mooie voorbeeld van content marketing dat je zelfs in de meest uitdagende branches succesvol kan zijn met content marketing!
Bekijk ook ons artikel over het populaire social media platform Tik Tok.
Meer leren over content marketing of wil je meer voorbeelden?
Laat gerust een reactie achter en blijf op de hoogte van onze tips, tricks en voorbeelden voor online marketing succes via onze Facebook en Twitter.