De 5 meest geschikte dranken tijdens een netwerkevenement
Er zijn jaarlijks veel netwerkevenementen waar iedereen aan kan deelnemen of zich aan kan bieden als mogelijke werkplek/partner. Netwerkevenementen kunnen stijf of toegankelijk zijn, dit ligt aan de organisatoren, locatie, het doel en de genodigden of aanmeldingen. Stijf of niet, bij een evenement hoort vaak een borrel.
1. Thee en koffie
Een netwerkborrel vindt vaak plaats binnen een redelijk ruim tijdsbestek; mede hierdoor is een divers assortiment aan drank wenselijk. Bij ontvangst begint men vaak rustig en kijken zij graag even rond op het evenement met vooraf een bakje koffie of thee. Of zij een tweede bak koffie of thee nemen is afhankelijk van de opzet van het evenement en de sfeer hiervan. Echter mag thee en koffie nooit ontbreken, omdat dit te allen tijde graag wordt gedronken door een groot publiek.
2. Vodka
Een drank waar je misschien niet direct aan denkt, maar wel heel geschikt is, is vodka. Vodka kopen voor een netwerkevenement kan ook effectief zijn. Tijdens een netwerkevenement is het namelijk noodzakelijk om het gesprek met elkaar aan te gaan en diverse mensen aan te spreken waar jij potentie in ziet, of wederzijds voordeel uit kan halen. Met een glas vodka, puur of gemixt, komen de tongen los en begint het evenement vorm aan te nemen, wat tenslotte het doel is. Als er verse sappen aanwezig zijn zoals sinaasappelsap, is dit ideaal te mixen met vodka. Maar ook frisdranken als Seven up, Fanta en Cola zijn goed te combineren met vodka.
3. Bier en wijn
Tijdens het organiseren van een evenement is het belangrijk de doelgroep, het doel en het soort evenement goed in kaart te brengen. Zoals eerder vernoemd, houdt men tijdens een netwerkevenement wel van een borrel, uiteraard afhankelijk van de sfeer. Zorg dus ook dat er bier en wijn beschikbaar is, indien mogelijk in diverse varianten en merken. Dit is een drank, die niet al te sterk is, waarmee mensen na één of twee glazen (met tussentijd) gewoon de weg nog mee op kunnen.
4. Frisdrank en verse sappen
Om iedereen een aanbod te kunnen doen moet je zowel alcoholische als non-alcoholische opties kunnen bieden. Het is dus belangrijk dat je ook een aanbod aan frisdrank hebt, waaronder de meest gekozen opties: Cola, Fanta, Ice tea, Seven up, Tonic en Ginger ale. Indien het budget het toelaat en het evenement een hoge klasse uitstraalt is een aanbod aan verse sappen onmisbaar. Hierbij kan je denken aan, smoothies, verse sinaasappelsap en dergelijke.
5. Champagne
Een geslaagd netwerkevenement heeft het allemaal! Een professionele uitstraling, goede presentatie, waardige aanwezige (die je kunnen helpen hogerop te komen of die jou kunnen aanvullen in je diensten bijvoorbeeld), juiste sfeer en een succesvol concept. Een drank die hand in hand gaat met deze stellingen, is champagne. Een luxe drank, die behoort tot succes, zakelijke sfeer en een evenement waar veel met elkaar gesproken zal worden.
Kortom; het is net zo belangrijk om zelf goed voor de dag te komen, als het evenement dat goed moet overkomen. Een netwerkevenement moet van alle gemakken voorzien zijn en ook drank speelt hierin een belangrijke rol. Succes met netwerken!