5 topartikelen over het opstellen van enquêtes
Ben je een vragenlijst aan het maken voor bijvoorbeeld een klanttevredenheidsonderzoek of marktonderzoek? Dan kun je deze 5 topartikelen over het maken van enquêtes waarschijnlijk goed gebruiken. Ze zitten vol met nuttige tips over o.a. de structuur van je enquête, je vraagstelling en de antwoordmogelijkheden.
Inleidend artikel over vragenlijsten
Wanneer je nog weinig onderzoek gedaan hebt en meer wilt weten over het afnemen van vragenlijsten, de opbouw ervan en de verschillende soorten vragen die je kunt stellen, is dit artikel van Allesovermarktonderzoek.nl perfect. Het is een lang maar zeer informatief artikel dat je veel houvast biedt als je in de beginfase zit van je onderzoek.
Checklist voor online enquêtes maken
Deze checklist is ideaal om even door te nemen voor je je vragenlijst gaat maken. Print het artikel uit of schrijf de punten even kort op in je notitieboekje, dan kun je stap voor stap je enquête in elkaar gaan zetten. Dankzij de logische opzet van het artikel kun je ‘m van boven naar beneden afwerken en weet je zeker dat je alle essentiële onderdelen van een vragenlijst hebt verwerkt.
25 tips voor een perfecte online enquête
In dit artikel op Marketingfacts geeft Robert-Jan van Diepen van Diepbizniz Consulting je 25 concrete tips voor het ontwerp van je enquête. De tips gaan over de opzet van je vragenlijst, maar ook over de vragen, beoordelingsschalen en het verhogen van de respons op je enquête. Erg nuttig voor elk soort onderzoek!
Goed en minder goed klanttevredenheidsonderzoek
Op SurveyMonkey hebben ze een uitstekend artikel geschreven over klantenservice-enquêtes. In het artikel zetten ze 5 punten op een rij die kenmerkend zijn voor slecht klanttevredenheidsonderzoek en geven ze 5 tips die je enquête juist versterken.
Enquêtesjablonen
Voorbeelden kunnen soms erg goed van pas komen als je een enquête wilt ontwerpen. Het is een soort extra check om te kijken of je alle onderdelen wel hebt en geen belangrijke vragen hebt gemist. SurveyMonkey stelt gratis drie enquêtesjablonen beschikbaar voor veelvoorkomende onderzoeksvormen: klanttevredenheidsonderzoek, marktonderzoek en bedrijfsonderzoek.
Ken jij nog een artikel dat nuttig is voor iedereen die bedrijfsmatig onderzoek doet? Deel het met ons in de comments!
Dit artikel werd je aangeboden door online enquêtetool Enquete.com.