Evenement

Hoe promoot je jouw evenement? Tien tips!

Published On 30 januari 2015 | By Steven van Stavoren | Marketing, Offline Marketing

Het organiseren van een succesvol evenement is niet voor iedereen even eenvoudig. Zeker als je voor de eerste keer een evenement organiseert. Een belangrijke factor is het actief promoten van het evenement. Gelukkig kun je leren van de fouten die anderen reeds hebben gemaakt of onderzoeken welke succesfactoren op het promoten van jouw evenement van toepassing kunnen zijn. Onderstaand 10 tips die het succesvol promoten van jouw evenement kunnen bespoedigen.

1.     Stel duidelijke doelstellingen op

Met welke reden organiseer je het evenement? Dient het evenement om nieuwe klanten te acquireren en de netwerken van het bedrijf te vergoten? Is het doel om de banden met bestaande klanten te onderhouden? Duidelijke doelstellingen zorgen voor een gerichter plan van aanpak bij het promoten van jouw evenement.

2.     Maak een goed doordachte planning

6 tot 8 weken voor de dag van het evenement moet de planning gereed zijn. Organiseer je een groot evenement dan is het verstandig om de planning zo vroeg mogelijk te maken. Uitnodigingen moeten tijdig verzonden worden, locaties dienen gereserveerd te worden, kortom hoog tijd om in actie te schieten.

pinterest planner

Bron: Pinterest

3.   Maak een lijst van genodigden

Zorg dat de personen die worden uitgenodigd ook bij de doelstellingen van het evenement passen. Check de lijst goed en zorg dat de adressen en de contactpersonen kloppen.

4.   Special guests

Staan er op jouw gastenlijst personen die absoluut aanwezig moeten zijn of nodig je meerdere personen uit van hetzelfde bedrijf bel deze genodigden dan zelf persoonlijk op.

5.   Maak een professionele uitnodiging

Zorg dat de uitnodiging voor het evenement een professionele uitstraling heeft en alle relevante
informatie voor de gasten vermeldt m.b.t. hun aanwezigheid op het evenement. Overdenk eens om een videokaart te verzenden met een persoonlijke boodschap voor de genodigden.

6.  Verstuur de uitnodigingen tijdig

Je maakt het hiermee voor de genodigden makkelijker om het evenement in hun vaak drukke werkschema tijdig in te plannen. Bovendien kun je kort voor het evenement nog eens de belangrijke genodigden opbellen en herinneren aan het evenement.

7. Benut social media kanalen

Maak bij het promoten van jouw evenement gebruik van de social media kanalen waarover je kunt beschikken. Volg nauwlettend de reacties en de ‘ sharing ‘ van jouw uitnodiging en meng je in de discussie.

8. Biedt een website aan om te registreren

Plaats een website online waar bezoekers van jouw evenement zich kunnen registeren. Vermeld op deze website alle relevante informatie omtrent het evenement.

9.     Nodig bloggers uit

Als je online exposure wilt creëren nodig dan bloggers gratis uit op jouw evenement die een autoriteit vormen in het thema van jouw evenement. Verzoek hen jouw evenement te promoten en een verslag te maken van de dag van het evenement.

10.  Evenementenkalenders

Plaats je evenement op websites met een evenementenkalender. Er zijn verschillende online platforms waar je jouw evenement op een kalender kunt plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan Evenementenkalender.nl, Vandaagopstap.nl of Uitzinnig.nl.

Dit artikel werd je aangeboden door Pixiocard.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 2   Gemiddelde:  2/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *