Belang van visuals in content marketing

Het belang van visuals in content marketing

Published On 28 januari 2015 | By Steven van Stavoren | Marketing, Online Marketing

In de digitale wereld waarin wij nu leven is het verstrekken van online informatie een van de belangrijkste communicatiemiddelen voor bedrijven. Online bereik je immers je doelgroep. Maar hoe? Met goede content. Hoe meer aandacht je besteedt aan de kwaliteit en de waarde van jouw content, des te groter is het resultaat. Afbeeldingen en video’s spelen een grote rol in het succes van jouw online content. Hoe maak je jouw content marketing strategie met visuals tot een echt succes?

Groei in gebruik video’s

Sinds 2002 is het gebruik van online video’s met ruim 500% gegroeid. Dit werd mede gerealiseerd door de enorme groei in het gebruik van smartphones. In 2015 zal online video exploderen. Kijk maar eens om je heen; iedereen bekijkt mobiel video’s. Het is dus verstandig om in jouw online content regelmatig video’s te verwerken.

Social sharing

Een video of een afbeelding wordt dus niet alleen goed bekeken maar wordt ook nog eens gemakkelijk gedeeld met vrienden of kennissen door een like in Facebook of het gebruik van social bookmarks. Dit laatste zorgt ervoor dat jouw online content een veel groter publiek krijgt. Plaats die visuals dus niet alleen in je artikelen, maar deel ze ook via andere kanalen met je publiek.

Google houdt van visuals

Uit recente cijfers omtrent zoekmachine marketing blijkt dat afbeeldingen en video’s steeds beter worden geïndexeerd door zoekmachines zoals Google. Waarschijnlijk is het grootste gedeelte van jouw bezoekers afkomstig uit Google, dus het is een slimme zet om met afbeeldingen en video in jouw content aan de slag te gaan. Om het de zoekmachines nog makkelijker te maken kun je jouw video en afbeelding een ‘alt tag’ meegeven, waarin je omschrijft waar de afbeelding of video over gaat.

Personaliseren

Met de juiste online marketing software beschik jij over waardevolle informatie omtrent de interesses van jouw doelgroep. Door deze informatie te verwerken en jouw content te personaliseren zal de kwaliteit van jouw bericht aanzienlijk toenemen. Hier maak je niet alleen je lezers blij mee, maar ook de zoekmachines. De laatste technieken op het gebied van video maken het bovendien mogelijk om de ontvanger een persoonlijk boodschap te bezorgen in de video. Niets werkt natuurlijk beter als een persoonlijk bericht!

Nieuwe platforms

Met de enorme groei van video worden er naast Youtube en Vimeo voortdurend nieuwe platforms ontwikkeld die het maken en bewerken van video’s faciliteren. Volg deze platforms op de voet en benut de tools die zij aanbieden om de kwaliteit van jouw video’s en afbeeldingen te optimaliseren. Een hoge kwaliteit zal de ontvanger zeker waarderen hetgeen weer een positieve bijdrage zal leveren aan jouw online succes!

Heb je nog meer tips over het gebruik van afbeeldingen en video’s voor content marketing doeleinden? Deel het met ons in de comments!

Dit artikel werd je aangeboden door Pixelfarm, online marketing bureau in Barendrecht.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *