In de horeca een evenement regelen? Denk dan zeker hier aan!

Published On 26 november 2021 | By Steven van Stavoren | Marketing

Als ondernemer in de horeca zijn evenementen mooie kansen om extra omzet te genereren. Je kunt naast je eigen horecatent bijvoorbeeld een stand op een evenement reserveren. Je betaalt hier vaak in eerste instantie wel een bedrag voor aan de organisator, maar met de verkopen en de groei in naamsbekendheid zijn deze investering over het algemeen meer dan waard. Nu vraagt het verkopen van jouw producten op een evenement wel een andere voorbereiding dan het verkopen van jouw producten in je eigen winkel. Benieuwd naar hoe deze voorbereidingen van elkaar verschillen? Lees dan snel verder! In deze blog vertellen we je er namelijk meer over.

Voorzieningen op locatie

In je eigen horecagelegenheid heb je over het algemeen veel meer ruimte dan op een evenement. Je dient dus voorafgaand aan het evenement concessies te doen. Je kunt bijvoorbeeld niet je zowel je vriezer, als je droogijs machine en je koelkast meenemen naar het evenemententerrein. Hier is simpelweg de ruimte niet voor. Hierdoor moet je werken met tijdelijke oplossingen. Een koelkast valt vaak nog wel op locatie te krijgen, maar een vriezer of de droogijs machine dienen op een andere manier vervangen te worden. Nu kun je de beide problemen in één keer tackelen door van te voren te kiezen voor droogijs kopen. Dit is ijs dat niet smelt bij kamertemperatuur maar wel hetgeen koelt dat omringd is door het droogijs. Hierdoor blijven de bevroren producten op de juiste temperatuur zonder dat je hier verschillende machines voor nodig hebt.

Product range

Op een evenement werk je over het algemeen met een veel kleiner verkooppunt dan in je eigen zaak. Hierdoor kun je ook veel minder producten aanbieden dan in je eigen zaak. Het is daarom belangrijk om voorafgaand aan het evenement goed in te schatten wat voor publiek hierop af komt. Afhankelijk van het publiek kun je een aparte product range voor dit specifieke evenement maken. Zo hebben mensen op een beurs behoefte aan heel ander eten en drinken dan mensen die bijvoorbeeld op een festivalterrein staan. Dit zal de eerste paar evenementen met name even aftasten zijn. Na een aantal evenementen weet je echter over het algemeen precies wat welk soort mens op dat moment wilt eten!

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *