billboard

Indruk achterlaten? Gebruik lenticulair drukwerk

Published On 2 juni 2015 | By Steven van Stavoren | Marketing, Offline Marketing

Wil je graag iets bijzonders toevoegen aan ansichtkaarten, visitekaartjes of advertentiemateriaal? Een lenticulaire print is net wat specialer dan standaard drukwerk. Het valt op en maakt indruk. Of je jezelf nu wilt onderscheiden of een nieuwe actie of campagne wilt introduceren: lenticulair drukwerk is een unieke manier om afbeeldingen te presenteren. Omdat een lenticulaire print vanuit verschillende hoeken verschillende afbeeldingen laat zien, kun je er alle kanten mee op. Ben je op zoek naar inspiratie? Wij hebben 5 prachtige voorbeelden voor je op een rijtje gezet.

1. Een bijzondere campagne met een tweede boodschap

Een erg bijzonder en indrukwekkend voorbeeld is deze Spaanse campagne tegen kindermishandeling. Deze poster maakt op een slimme manier gebruik van lenticulaire print: vanaf een hoogte van 1.75 meter zie je op de poster een foto van een jongetje. Op de poster staat: ‘Soms is kindermishandeling alleen zichtbaar voor het kind’. Op het eerste gezicht niets bijzonders. Maar vanuit een lager perspectief, de hoogte van een kind van 10, wordt een geheime boodschap zichtbaar: de jongen heeft blauwe plekken. Nu is ook een andere tekst te zien: ‘Als iemand je pijn doet, bel ons en dan helpen wij je’. In dit geval is de lenticulaire technologie dus gebruikt om twee specifieke doelgroepen aan te spreken. Enerzijds volwassenen, en anderzijds kinderen. De afbeelding lijkt simpel, maar krijgt vanuit een andere hoek een veel diepere betekenis.

2. Een veelzijdige jurk

Lenticulaire prints kunnen niet alleen toegepast worden op ‘standaard’ drukwerk: ook op kleding kan het een uniek effect hebben. Antione Peters, een Nederlandse modeontwerper, ontwierp een jurk die van print verandert, afhankelijk van hoe je er naar kijkt. Vanaf de ene kant lijkt de jurk wit te zijn met zwarte polkadots. Maar kijk je er vanaf de andere kant naar, dan is de jurk opeens zwart-wit gestreept. Een erg bijzonder en conceptueel idee, wat misschien in de toekomst nog vaker toegepast zal worden. Handig, als je niet kunt kiezen wat je aan wil!

3. De Lego verdwijntruc

Lego bedacht een slimme en grappige manier op reclame te maken voor hun nieuwe ninja figuurtje. Want wat ninja’s het best doen, is natuurlijk verdwijnen. Lego speelde hierop in door een poster te creëren waarop de ninja voor je ogen verdwijnt als je beweegt. Zo zie je hem nog, en zo is ie weg!

4. Kunst met een extra perspectief

Ook bestaande afbeeldingen kunnen een update krijgen door middel van deze technologie. Met een lenticulaire print kun je ervoor zorgen dat de afbeelding meer diepte krijgt. Dit creëert een bijzonder 3D-effect. Zo krijgen bestaande kunstwerken zoals de Mona Lisa een modern tintje! Dit is bijvoorbeeld een leuk idee voor ansichtkaarten in museumwinkels.

5. Een speciale trouwfoto

Hoe maak je jouw trouwfoto’s nog specialer? Door er een lenticlaire afbeelding van te maken! Deze gepersonaliseerde afbeelding kan je bijvoorbeeld gebruiken op een ansichtkaart, om te versturen naar vrienden en familie. Zo hou je jouw favoriete herinneringen altijd bij je op een wel heel bijzondere manier!

Serieus of grappig, als campagne of persoonlijk: lenticulair drukwerk is een veelzijdige en unieke manier om jouw boodschap te presenteren!

Dit artikel werd mede mogelijk gemaakt door Virtual Printer, uw partner voor het maken van gepersonaliseerde drukwerk. Wij zijn onder andere gespecialiseerd in lenticulair drukwerk.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *