Koekblik weggeven als giveaway

Koekblikken met bedrukking: een gewild promotie-item!

Published On 5 november 2017 | By Steven van Stavoren | Marketing, Offline Marketing

Als je wel eens op een beurs rondloopt, weet je het: promotieartikelen zijn hét middel om je bedrijf te laten zien. Eén van de voordelen van promotiegeschenken is onder andere het aangaan van een praatje met een voorbijganger, het kan een ijsbreker zijn.  Ook geef je iets weg om ervoor te zorgen dat je in het geheugen van de (potentiële) klant blijft. Het is daarom belangrijk om ervoor te zorgen dat je kiest voor een promotieartikel dat mensen in huis willen hebben. Een voorbeeld van een populair item is: een koekblik met bedrukking.

Speel in op de actualiteit

Je hoeft Pinterest maar te openen en je komt duizenden recepten tegen voor het bakken van koekjes. In alle vormen, soorten en maten. Heel Holland lijkt te bakken tegenwoordig, en hoe gezonder hoe beter. Maar waar bewaar je die zelfgebakken koekjes? Juist. En natuurlijk geef je geen leeg blik, want de koekjes zelf zijn lekkere giveaways.

Wees origineel

Om ervoor te zorgen dat het koekblik zichtbaar in de keuken blijft staan en niet verdwijnt in een keukenkastje, is originaliteit belangrijk. Deze originaliteit is te vinden in de bedrukking van het blik. Zet er leuke quote op, bijvoorbeeld “That’s another cook” van Louis van Gaal, of “Raisin cookies that look like chocolate chip cookies, are the main reason I have trust issues”. Dit zorgt ervoor dat mensen een glimlach krijgen, terwijl ze aan jouw bedrijf denken. Creëer een positieve associatie met het bedrijf.

Gebruik leuke woordspelingen

Iedereen houdt wel van een leuke woordspeling op z’n tijd. Met bijvoorbeeld “houd jouw blik op het doel gericht”, “Wij houden ons blik op jou gericht” of “Is de koek op? Wij helpen je verder!”  op het blik bedrukt, kun je een knipoog in de richting van je bedrijf geven.

Speel handig in op feestdagen

Bijna ieder seizoen heeft wel een ‘feestdag’ waar je met koekjes, en dus met een leuke print op het koekblik, op in kunt spelen. Naast de feestmaand december, heb je o.a. Valentijn in februari, Koningsdag in april en Halloween in oktober.  Probeer te bekijken rond welke feestdagen de beursdagen zijn en speel hier op in.

Creëer een nostalgisch gevoel

Nostalgie, oude tijden herleven.. vaak creëert nostalgie een sprankje geluk bij iemand. Stroopwafels zijn pure nostalgische koeken. Leuk om te geven in een speciaal stroopwafelblik. Ook kun je ervoor kiezen het koekblik een nostalgische uitstraling te geven door een oud logo van uw bedrijf erop te zetten (“Uw betrouwbare partner sinds 1964”).

Denk dus niet dat het ouderwets is om een koekblik met bedrukking te kiezen, want het is meer veelzijdig dan je op het eerste gezicht denkt.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *