beurs deelnemen

Sta je binnenkort op een beurs? Denk aan deze 5 dingen

Published On 11 september 2019 | By Steven van Stavoren | Events

Een beurs kan uitstekende resultaten opleveren voor jouw bedrijf. Om er het maximale uit te halen is een goede voorbereiding nodig. Met deze 5 tips haal jij het meeste uit je beursdeelname en zet je jouw bedrijf uitstekend neer.

Bepaal je doelen

Om achteraf te kunnen bepalen of de deelname aan de beurs een succes was, moet je van tevoren duidelijke doelen stellen. Gebruik duidelijke en meetbare doelen, die je bijvoorbeeld op kunt stellen aan de hand van de SMART-methode. Doelen die Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdsgebonden zijn kunnen achteraf objectief beoordeeld worden. Bedenk bijvoorbeeld hoeveel informatieaanvragen je binnen wilt halen, e-mailadressen en contactgegevens of demo aanvragen en wat er moet gebeuren om de doelen te behalen.   

Een uitnodigende stand

Jouw stand staat voor jouw bedrijf. Maak dus een sfeervolle stand waarbij direct duidelijk wordt wat je verkoopt of aanbiedt. Je kunt een mooie marktkraam huren waarop je jouw flyers, producten en overige artikelen op uit kunt stallen. Let ook op de beurslocatie. Wil je bijvoorbeeld op een hoek staan, een eiland of juist een mooie doorloopstand? Welke locatie je kiest hangt weer samen met de doelen die je hebt gespecificeerd. Ook kun je leuke promotiemiddelen inzetten die je uit kunt delen vanaf je stand.

Bereid de beursmedewerkers goed voor

Om een goede indruk te maken moet je ervoor zorgen dat de juiste personen jouw stand bemannen. Waarschijnlijk wil je met meerdere mensen de stand bemannen om zoveel mogelijk mensen te woord te staan. Zorg in lijn met de doelen dat de juiste mensen mee gaan, zoals een technische collega die specifieke vragen kan beantwoorden.

Maak promotie voor je beursdeelname

Laat iedereen weten dat jouw bedrijf deelneemt aan de beurs. Zet het op je social media kanalen en de website, deel het via de nieuwsbrief en nodig vaste relaties uit om een kijkje te komen nemen. Ook tijdens de beurs kun je nieuws delen via leuke updates op social media om jouw volgers mee te laten kijken met je bedrijf.

Spreek mensen actief aan

Een succesvolle beursdeelname vereist een proactieve houding. Blijf dus niet alleen achter je kraam staan afwachten tot er iemand om informatie komt vragen, maar ga in het gangpad staan en spreek bezoekers aan om te kijken of je wellicht iets voor ze kan betekenen. Let er ook op dat je niet te vaak met je collega’s aan het kletsen bent of een kopje koffie aan het drinken bent want dan kom je niet erg benaderbaar over. Een enthousiaste en positieve houding trekt de bezoekers aan.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *