bedrukte koffiebekers

Promotie met bedrukte koffiebekers

Published On 29 juli 2019 | By Steven van Stavoren | Marketing, Offline Marketing

Nederland is het land waar de meeste koffie wordt gedronken ten opzichte van de rest van de wereld. Er wordt gedronken uit diverse ‘koffiehouders’. Ieder heeft zo zijn eigen voorkeur. Uit een plastic beker wordt steeds minder koffie gedronken. Dit om het milieu een handje te helpen. Daarnaast smaakt de koffie een stuk minder lekker en is het drinken van hete koffie uit een plastic beker niet praktisch.  De klassieke koffiemok is meer geliefd in ons land. Hij is praktisch en meervoudig te gebruiken. Wat je ook steeds vaker ziet is de bedrukte kartonnen koffiebeker.

Nieuw en verfrissende communicatie

Je ziet veel verschillende kartonnen koffiebekers: onbedrukte, standaard bedrukte maar ook gepersonaliseerde koffiebekers met een logo of boodschap. Je kunt op twee manieren naar een gepersonaliseerde koffiebeker kijken, als ‘koffiehouder’ of als marketing communicatie middel, wat juist nieuw en verfrissend is. De communicatiewaarde van de koffiebeker is erg hoog, want gemiddeld doet iemand 7 minuten over zijn kop koffie, dat is omgerekend 420 seconden. Als je dus een interessante bedrukking hebt op je beker, kan je de gebruiker een lange tijd blootstellen aan jouw merk of boodschap. Een gemiddelde exposure van een tijdschrift is slechts 5 seconden. Omgerekend kijk je dus 84x langer naar een bedrukte koffiebeker. Wanneer je onderweg bent zul je waarschijnlijk nog meer mensen kunnen bereiken met jouw bedrukte kartonnen koffiebekers. Maar waar en hoe kun je het beste de bedrukte kartonnen koffiebeker voor gebruiken?

Benader prospects en bestaande klanten nòg effectiever!

Beurzen zijn hét moment om contacten te leggen met prospects en bestaande klanten. Om een goede eerste indruk te geven, bied je ze wat te drinken aan. Dit kan geschonken worden in keramiek, echter is de bezoeker dan plaatsgebonden en moet de kop worden afgewassen om dit te hergebruiken. Op zich is hier niets mis mee, maar je kan ook kiezen voor een bedrukte kartonnen koffiebeker. Laat deze bedrukken met jouw logo en val extra op. Naast jouw logo kun je de beker bedrukken met bijvoorbeeld je standplaats, de instructies van jouw product of een QR-code met een link naar je website. Met een kartonnen beker ben je milieubewust bezig en jouw contacten zijn vrij om te gaan en staan waar zij willen. Ze lopen daarnaast ook nog eens 7 minuten rond met jouw bedrukte kartonnen koffiebeker. Denk maar eens na over hoeveel mensen zij passeren met een opvallende koffiebeker.

Sponsoren met meer exposure

Veel mensen zijn op een sportclub te vinden. Hier wordt vaak koffie geschonken in een disposable om afwas en tijd te besparen. De budgetten bij sportclubs zijn dikwijls wat kleiner, waardoor de vraag naar sponsoren altijd hoog is. Dat zie je terug in borden langs speelvelden. Waarom zo ouderwets? Sponsor bijvoorbeeld de kartonnen koffiebekers van jouw club! De club krijgt hierdoor een professionele uitstraling door een drank te serveren in een beker met hun eigen logo. Ook krijg je de ruimte om jouw logo daarop te plaatsen. De exposure is veel hoger met bedrukte koffiebekers dan met een standaard reclamebord. De tijd die men nodig heeft om een drankje te nuttigen is namelijk veel langer dan dat er naar een reclamebord wordt gekeken. Ook is de doelgroep bij een sportclub veel diverser waardoor dit een goede promotionele actie is!

Makkelijk wisselen van boodschap!

Bedrukte kartonnen koffiebekers doen het niet alleen goed op externe locaties. Het is ook een origineel communicatiemiddel voor op kantoor. Er zijn namelijk maar weinig mensen die geen koffie of thee drinken. Als vrijwel iedereen toch koffie of thee drinkt, waarom dan niet uit een bedrukte koffiebeker? Je hebt bijvoorbeeld een evenement voor personeel en je wilt dit aankondigen. Doordat koffiebekers te bestellen zijn in kleine oplages, zijn ze snel leverbaar en kun je gemakkelijk wisselen van design. Je laat bijvoorbeeld in de ene kartonnen beker bedrukken met een aankondiging voor een evenement, een week later verander je de bedrukte beker gemakkelijk naar de ‘’werknemer van de maand’’ beker. Conclusie: iedereen raakt op de hoogte van jouw boodschap op een ludieke manier. Buiten de hoge communicatiewaarde van de bedrukte kartonnen koffiebeker is het ook professioneler om koffie aan te bieden in een beker met jouw logo.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0    Gemiddelde: 0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *