2 SEO tips voor het MKB!
Het afgelopen anderhalf jaar is voor iedere ondernemer in het MKB duidelijk geworden hoe belangrijk zijn of haar online vindbaarheid is. Misschien heb jij jouw website tijdens de coronacrisis een opfrisbeurt gegeven, maar de kans is groot dat je andere zaken aan je hoofd had. Nu de wereld weer op gang komt is dit hét moment om in jouw online vindbaarheid te gaan investeren! Wij geven je 2 SEO tips voor het MKB waarmee je direct aan de slag kunt.
SEO tip 1 voor het MKB: Zorg voor een goede mobiele website
De online omgeving is de afgelopen jaren sterk veranderd. Terwijl het vroeger normaal was om websites vanaf je laptop of pc te bezoeken, bekijkt tegenwoordig het overgrote deel van de mensen een website of webshop vanaf zijn iPad of mobiele telefoon. Veel MKB websites die een aantal jaar terug zijn gebouwd, zijn hier nog niet op ingespeeld. Dat terwijl de gebruiksvriendelijkheid van een website juist zo belangrijk is voor een goede SEO! Of jouw website klaar is voor de mobiele gebruiker, kun je heel makkelijk checken door hem vanaf een ander apparaat dan jouw pc of laptop te bekijken. Verspringen er teksten en afbeeldingen of is de helft van jouw content niet zichtbaar? Dan is er werk aan de winkel! Hoe mobiel vriendelijk jouw website is, hangt af van de software die je gebruikt. Terwijl voor de één een kleine update al genoeg kan zijn, is voor de ander een investering in een nieuwe website vereist. Heb je hulp nodig bij het verbeteren van jouw website? Vraag dan een SEO SEA specialist om advies.
SEO tip 2 voor het MKB: Keep up with your audience
Niet alleen het apparaat waarop jouw website wordt bekeken is door de jaren veranderd; ook de websitebezoeker vraagt om een andere benadering! Om mee te doen in de huidige online wereld, is het vooral belangrijk om aanwezig te zijn. Zorg ervoor dat jouw bedrijf accounts heeft op social media zoals Instagram, TikTok, Facebook en Twitter en plaats hier regelmatig content op. Welk platform en welke content voor jouw bezoeker geschikt is, hangt af van de branche waarin jij actief bent. Het loont om dit goed uit te zoeken! De juiste content leidt niet alleen tot meer volgers, maar zorgt ook voor waardevolle volgers (lees: potentiële klanten). Een extra mooie bijkomstigheid voor jouw SEO is dat Google dan een link legt tussen de content op jouw social media accounts en jouw website. Hoe populairder jouw content, hoe hoger jouw website zal ranken in de zoekmachines!
Lees ook: 3 redenen waarom online marketing essentieel is voor bedrijven