Zoekmachine optimalisatie

Waarom als bedrijf focussen op SEO

Published On 23 mei 2017 | By Steven van Stavoren | Marketing, Online Marketing

SEO is een zoekmachine optimalisatie. Als je zoekwoorden intypt in Google en je website staat op de eerste pagina, betekent dit dat je website hoog scoort in de Google-ranking. Doordat je website een hoge positie heeft op trefwoorden die men in Google intypt, ontvang je meer bezoekers op je website. Deze bezoekers zijn ook meer geneigd om producten en diensten van je af te nemen, omdat zij daar naar op zoek zijn. Een cursus SEO helpt je om je kennis uit te breiden.

Klanten zoeken naar jou bij SEO

Bij SEO draait het om de juiste informatie leveren voor je doelgroep op basis van trefwoorden die in Google worden gebruikt. Ze komen door middel van de zoekmachine op je websites terecht. Dit in tegenstelling tot social media als Facebook en Instagram. Je moet je volgers wel constant voeden met interessante informatie, zonder commercieel over te komen.

Google; de belangrijkste bezoeker

Google kun je zien als de meest veeleisende bezoeker die je ooit hebt gehad. Google heeft alle websites op de wereld al bezocht, uitgebreid bekeken en is een expert als het aan komt op relevantie en kwaliteit. Google gebruikt ook statistieken van bezoekers. Zo kan Google zien welke zoekwoorden de gebruiker intypt en of de webpagina die ze bezoeken voldoet aan de verwachtingen van de gebruiker.

SEO is beter voor langer termijn

Bijna 80% van alle zoekacties op internet gebeurt via Google. Als je niet je rankings haalt in Google voor je zoekwoorden, dan kun je weinig bezoekers verwachten. Het grootste deel van de Google-bezoeker gaat bijna nooit voorbij de eerste pagina in Google. Vaak hebben de eerste vijf websites de meeste bezoekers en vanaf de 10e positie heb je er al een stuk minder. Als je in de top 10 wilt staan is het belangrijk om je website te optimaliseren. Je kunt op verschillende manieren je bezoekers trekken naar je website. Zo kun je advertentieruimte kopen bij Google AdWords. Je betaalt per keer dat er geklikt wordt op de advertentie. Als de bezoeker op de advertentie klikt en niet je product koopt, dan ben je je geld kwijt. SEO bied zekerheid op langer termijn. Je betaalt niets voor je hoge ranking in Google en het blijft bezoekers opleveren.

SEO is meetbaar

SEO is ook goed meetbaar. Via Google Analytics en Adwords is goed te zien waar bezoekers vandaan komen en wat je op je eigen website kunt verbeteren. Ook kun je het gedrag van de bezoekers zien op je website en welke stappen zij ondernemen. Een goede meting betekent goede mogelijkheden voor optimalisatie en dus een investering met resultaat. Is SEO toch te veel voor je? Kies er dan voor om een cursus SEO te volgen. Dit is levert je een goede basis op om je verder te verdiepen in dit krachtige marketingmiddel.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 1   Gemiddelde:  5/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

One Response to Waarom als bedrijf focussen op SEO

  1. Alles in een pakket says:

    Zeker, klopt allemaal als een bus!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *