4 tips om je kerstpakket samen te stellen

Published On 29 april 2021 | By Steven van Stavoren | Offline Marketing

December, de maand van de gezelligheid en niet te vergeten, kerst! De pepernoten en chocoladeletters vliegen de winkel weer in, de kerstbomen worden massaal versierd en de steden worden verlicht. De afgelopen kwartalen zijn voor veel mensen zwaar geweest, de wereld stond op zijn kop. Toch hebben we met elkaar het beste van gemaakt. Daarom verdient iedereen het om met kerst in het zonnetje gezet te worden met fantastisch kerstgeschenken. Maar waar worden mensen nu echt blij van? In dit artikel lees je een aantal goede tips om je kerstpakket samen te stellen.

Maak het persoonlijk

Mensen willen gezien en gewaardeerd worden. Daarom is het belangrijk om je waardering uit te spreken naar je personeel. Iets heel makkelijks en effectiefs is een persoonlijk kaartje aan het pakket toevoegen. Hiermee kan je op een leuke manier je waardering uitspreken. Als je personeel weet dat ze gewaardeerd worden, zullen ze extra gemotiveerd worden om hun best te doen. Dit heeft natuurlijk een positief effect op de werksfeer. Je kan het pakket nog persoonlijker maken door producten toe te voegen die bij de ontvanger passen. Weet je dat hij van sport en lezen houdt? Geef hem dan iets bijpassends zoals het nieuwe sportmagazine.

Wat vinden ze leuk?

Worden ze blij van een goed flesje wijn of een bioscoop uitje? Het gebeurt vaak dat er producten in het pakket zitten die niet goed in de smaak vallen. Deze producten worden meestal weggegooid of blijven lang in de voorraad kast liggen. Ontzettend zonde natuurlijk. Je kan er achter proberen te komen wat je personeel leuk vindt.  Dit kan je doen door (onopvallend) vragen te stellen aan je personeel, of door een personeelslid bij jouw ideeën te betrekken. Hij/zij weet meestal beter wat er speelt en wat de interesses zijn onder het personeel. Zorg daarnaast voor een echte uitblinker in het pakket. Dit geeft het personeel extra het gevoel dat ze gewaardeerd worden.

Speel in op de trends

Kijk een beetje af van andere bedrijven. Weet je dat dat een kerstpakket goed in de smaak is gevallen? Gebruik dat pakket dan als basis voor jouw pakket. Het is niet erg om een beetje af te kijken. Een opkomende trend van dit moment is het brievenbus kerstgeschenken. Geen gesjouw met grote zware dozen met veel verpakkingsmateriaal, maar een compact pakketje met leuke verrassingen bij je personeel in de brievenbus. Een duurzame hippe trend dus! Heel tof om hier een cadeaubon aan toe te voegen. 

Borrel uitnodiging

Hoe leuk is het om een uitnodiging te ontvangen voor een gezellig borrel? Als de coronaregels het toelaten kan je natuurlijk iets afhuren met gezellige livemuziek. Mocht dat niet het geval zijn dan zijn er veel alternatieven. Een leuk alternatief is om een online borrel te organiseren met een zelfgemaakte quiz. De quiz persoonlijk maken zorgt vaak voor hilarische momenten. En dit heeft natuurlijk weer een positief effect op de team-sprit. De heerlijke producten die in het pakket zitten kunnen uiteraard genuttigd worden tijdens de borrel.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *