De invloed van fotografie in folders en flyers
Een flyer of folder moet to-the-point zijn en de nieuwsgierigheid wekken van potentiële klanten. Je bedrijfsplan moet in korte tijd en met weinig woorden duidelijk gemaakt worden. Maar hoe doe je dat? Het gebruik van fotografie is het wondermiddel. Daarmee kun je klanten op een efficiënte en doelgerichte manier bereiken. Waarom is fotografie zo nuttig?
Fotografie in een druk leven
Reclame-uitingen zijn veranderd. Lazen we vroeger nog aandachtig hele reclameteksten, inmiddels zijn we druk: het huishouden moet gedaan worden, de kinderen moeten naar school worden gebracht en we hebben natuurlijk ook nog een baan. Daar komt nog bij dat er zoveel prikkels om ons heen zijn, dat we niet overal de onverdeelde aandacht voor hebben.
De drukte en informatie-overload hebben tot gevolg dat potentiële klanten een flyer of folder niet meer helemaal lezen. De tekst wordt vooral gescand door de titels te lezen en afbeeldingen te bekijken. De lezer is op zoek naar antwoorden op specifieke vragen. Kan dit bedrijf mij helpen met wat ik nodig heb? Is het een betrouwbaar bedrijf? Hoe kan ik contact leggen? Zonder lappen tekst te lezen, kan een klant zo al heldere antwoorden krijgen.
Fotografie voor de gewenste sfeer
Fotografie in folders en flyers zetten, heeft nog een ander voordeel. Het kan namelijk in relatief weinig prikkels veel informatie overbrengen. Vooral positieve emoties op een foto, zoals een foto van een lachende man of vrouw, hebben een grote invloed. Zonder veel ruimte in beslag te nemen, kun je als bedrijf je boodschap compact overbrengen met foto’s. Dat scheelt ruimte in de folder, die je weer kunt gebruiken voor andere uitingen.
Huisstijl
Fotografie is niet alleen makkelijk voor potentiële klanten. Ook voor jou als werkgever is het gebruik van foto’s handig om in één enkele oogopslag de huisstijl over te brengen. Een huisstijl is een consistente presentatie van een bedrijf naar de omgeving toe. Die presentatie uit zich in bijvoorbeeld lettertype, logo en fotografiestijl. Door alle brieven, webpagina’s en visitekaartjes in één stijl op te maken, ben je herkenbaar voor de klant. Daarnaast kan hij beter de koppeling maken tussen bedrijfsnaam en hun diensten. Hierdoor weten klanten je beter te vinden.
Dit artikel wordt u aangeboden door Ricon Fotografie, specialist in bruidsfotografie, sStudiofotograaf en drukwerk