5 redenen om je klanten en relaties schrijfwaren cadeau te doen
Met het geven van een relatiegeschenk wil je de band met je klant verstevigen en laten zien dat je de samenwerking waardeert. Daarnaast wil je dat je geschenk iets is waar de klant wat aan heeft en veelvuldig gebruik van kan maken.
1. Schrijfwaren zijn een bruikbaar geschenk
Wanneer je kiest voor het geven van schrijfgerei aan je klanten en relaties, kies je voor een geschenk dat veelvuldig gebruikt zal worden. Ondanks dat we in een digitaal tijdperk leven, kan geen mens zonder een pen. Snel een aantekening maken tijdens een vergadering, een handtekening zetten onder een offerte of een notitie maken. Het gebeurt allemaal met een pen. Daarom zijn schrijfwaren voor iedereen van nut.
2. Bedrukte schrijfwaren geven naamsbekendheid
Schrijfwaren kunnen je bedrijf naamsbekendheid geven. Dit doe je door de pennen te laten bedrukken met de naam of het logo van je bedrijf. Gebruikt je klant of relatie deze pen in het bijzijn van anderen, dan is dit direct reclame voor je eigen bedrijf. Vooral een pen met een logo zal de herkenbaarheid vergroten. Bedrukte schrijfwaren maken de naamsbekendheid dus groter.
3. Schrijfwaren om indruk te maken op klanten
Naast een gewone balpen kun je er voor kiezen om uit te pakken met iets luxere schrijfwaren. Wat dacht je van een mooie vulpen? Het geven van een vulpen is chiquer dan de normale balpen. Een gebaar dat door je klanten zeker gewaardeerd zal worden.
4. Gegraveerde schrijfwaren om de band met je relatie te verstevigen
Het geven van een relatiegeschenk is altijd een blijk van waardering naar de klant of relatie toe en gericht op het verstevigen van de band. Maar wat denk je van een meer persoonlijk relatiegeschenk? Om hoge ogen te gooien bij je klant of relatie kun je ervoor kiezen om als relatiegeschenk schrijfwaren te geven waarin de naam van de klant gegraveerd staat. Op deze manier maak je zeker indruk op je klant.
5. Schrijfwaren omdat ze gewaardeerd worden
Hoe beter de keuze voor een geschikt relatiegeschenk, hoe meer het gewaardeerd wordt door je klanten en relaties. Met als gevolg dat klanten in de toekomst ook graag weer zaken met je willen doen. Geef dus geen onbenullig geschenk, maar kies voor degelijke schrijfwaren. Grote kans dat de klant hier jaren later nog steeds gebruik van maakt en direct weer aan je bedrijf denkt wanneer er een opdracht gedaan kan worden. Dus hoe meer je uitpakt in de keuze van de schrijfwaren, hoe groter de kans dat deze relatie later nog eens bij je terugkomt.
Veel succes met het uitzoeken van een passend relatiegeschenk!
Dit artikel werd je aangeboden door P.W. Akkerman, online aanbieder van vulpennen, balpennen en meer schrijfwaren.