beste marketingmaterialen beursstand

De beste marketingmaterialen voor je beursstand

Published On 14 januari 2019 | By Steven van Stavoren | Marketing

Een beurs geeft je bedrijf de kans om je bekendheid te vergroten en nieuwe klanten te werven. Elke bezoeker kan een toekomstige klant van je zijn. Om je beursdeelname tot een succes te maken, heb je de beste marketingmaterialen nodig. We vertellen je hieronder welke dat zijn. 

Aandacht trekken en een goede indruk maken

Om met je bedrijf tijdens een beurs te scoren, moeten je marketingmaterialen om te beginnen de aandacht van bezoekers trekken. Met een uitnodigende boodschap en heldere informatie over je producten en diensten wek je interesse. Middels goed ontworpen uitingen leid je potentiële klanten je stand in. Dit doe je bijvoorbeeld via een banner met informatie over een speciale beursactie. Door je logo en merkwaarden goed te communiceren maak je een goede indruk en verbeter je je naamsbekendheid. Een goede combinatie van beursmaterialen is hiervoor onmisbaar.

Val op met je beurswand en banners

Met een opvallend standontwerp zorg je voor zichtbaarheid. Een beurswand of banner met een groot oppervlak is de basis van je beursstand. Hierop heb je volop ruimte om je boodschap over te brengen. Denk ook aan hangende banieren, tafelbanners of een mooie ontvangstbalie om mensen naar je beursstand te lokken.

Bied interactie via touchscreens

Zorg dat je standpersoneel is uitgerust met een tablet, zodat ze eenvoudig op een interactieve manier bezoekers kunnen informeren over jouw bedrijf. Je kan hierbij ook gebruik maken van handige tablethouders. Een touchscreen bevestig je hiermee stevig en veilig. Iedereen heeft de handen vrij en je kan zo heel gemakkelijk een promotiefilmpje tonen of een enquête laten invullen. Tabletstandaards zijn kortom perfect voor bezoekersregistratie, selfservice en interactie. Een tablet op een vloerstandaard is bijvoorbeeld erg handig als informatiezuil.

Deel brochures uit

Gedrukte brochures zijn ideaal om je verhaal te vertellen en mee te geven aan bezoekers van beurzen. Geef informatie over je bedrijf, je producten en kom met een aantrekkelijke aanbieding, zoals een tijdelijke korting op een bepaald product. De vormgeving en inhoud van je brochure bepalen mede het succes van je beursdeelname. Met bijvoorbeeld interessante artikelen en tips, bied je geïnteresseerden iets extra’s en word je brochure eerder gelezen. Besteed hier dus veel aandacht aan en kies een ontwerp dat past bij je gewenste merkidentiteit. Denk bijvoorbeeld aan grafische elementen die passen bij je huisstijl en foto’s die aansluiten bij je doelgroep. Je kan brochures actief uitdelen en/of in een brochurehouder plaatsen.

Geef leuke relatiegeschenken weg

Handige weggevertjes horen er bij op een beurs. Met een leuke give-away zorg je dat jouw bedrijfsnaam langer in beeld blijft bij je doelgroep. Het is een must om te kiezen voor relatieartikelen die praktisch zijn en ze te laten bedrukken met je bedrijfsnaam of logo. Er is veel mogelijk op dit gebied, het aanbod varieert van goedkope reclamepennen tot exclusieve VR brillen, dus je kan altijd wel iets vinden dat past bij jouw bedrijf en boodschap.

Kom met een loyaliteitsprogramma

Voor potentiële klanten is een loyaliteitsprogramma erg interessant. Geef geïnteresseerden een gratis klantenkaart en laat ze hiermee profiteren van exclusieve voordelen. Uiteraard zijn de aanbiedingen alleen beschikbaar als de klant regelmatig iets bij jouw bedrijf koopt en hiermee zorg je ervoor dat klanten steeds bij je terug komen. Steek dus tijd in een uitgekiend loyaliteitsprogramma met interessante kortingsacties, cadeaubonnen of andere leuke aanbiedingen. Tijdens een beurs maak je reclame voor het programma en vraag je bezoekers om hun contactgegevens in ruil voor een gratis klantenkaart. Als je hier nog een give-away bij doet, zullen bezoekers hier graag op in gaan.

Maak slim gebruik van formulieren

Zowel een gedrukt als een digitaal formulier kan je helpen bij het werven van klanten. Het kan bijvoorbeeld gaan om een bestelformulier, een enquêteformulier, een inschrijfformulier of een formulier voor een prijsvraag. Ook met dergelijke formulieren kan je communiceren over je bedrijf. Formulieren zijn bovendien erg handig om informatie over je klanten te vergaren.

Presenteer je visitekaartjes

Zorg dat je mooie visitekaartjes hebt die je bedrijf op een goede manier voor het voetlicht brengen. Een goed visitekaartje geeft kort de belangrijkste contactgegevens van je bedrijf weer en nodigt uit tot actie, zoals een telefoontje of een bezoek aan je website. Je kan bijvoorbeeld ook speciale visitekaartjes voor de beurs laten maken, waarbij je een bepaalde actie of dienst uitlicht. Hou er bij het ontwerp verder rekening mee dat mensen graag een korte notitie willen maken op het kaartje. Laat hiervoor dus wat ruimte vrij.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0    Gemiddelde: 0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *