Personeel vinden op Carrièredagen

Sta je op De Nederlandse Carrièredagen? Zo werf je nieuw personeel

Published On 11 juni 2020 | By Jesse Rietbergen | Events

De Nederlandse Carrièredagen is het grootste carrière-evenement in het najaar. De beurs vindt plaats in Utrecht en trekt jaarlijks ongeveer 8.000 bezoekers. Hier maak je kennis met vele werkzoekenden en kun je onder andere carrièregerichte workshops geven. Maar hoe val jij op met jouw bedrijf tussen de 100 andere topwerkgevers? Werknemers zoeken is niet eenvoudig. Met deze tips werf jij nieuw personeel tijdens De Nederlandse Carrièredagen.

Zorg voor een uitnodigende stand

De basis van je aanwezigheid op de Nederlandse Carrièredagen is een open en uitnodigende beursstand. Je wilt natuurlijk dat jouw stand makkelijk toegankelijk is, zodat bezoekers komen kijken en een praatje maken. Zorg ervoor dat bezoekers vanaf meerdere kanten je stand binnen kunnen lopen en instrueer de standhouders zodat ze een proactieve en uitnodigende houding hebben. Een naambadge zorgt ervoor dat de standhouders makkelijk aanspreekbaar zijn. Uiteraard dragen de standhouders verzorgde kleding en nette schoenen en weten ze inhoudelijk het nodige te vertellen over je organisatie. Onthoud dat de stand en de standhouders op dat moment het visitekaartje zijn van jouw bedrijf.

Bereid de standhouders voor

Om de dialoog aan te gaan met de bezoekers van de Nederlandse Carrièredagen, moeten jouw standhouders een krachtige boodschap hebben en de juiste kennis. Train de standhouders dus voor de beursdeelname en zorg ervoor dat je precies weet wie je doelgroep is en welke twijfels/pijnpunten er spelen. Bedenk van tevoren ook goed welke vacatures je wilt vervullen en aan welk profiel geïnteresseerden moeten voldoen. Je kunt voor de beurs oefenen met de standhouders zodat ze een idee hebben wat er van ze verwacht wordt.

Laat je beursstand opvallen met duidelijke bedrukking

Je beursstand moet de aandacht trekken van de doelgroep die jij zoekt. Zorg daaorm voor een duidelijke bedrukking met een eenvoudige en herkenbare boodschap en de juiste, opvallende graphics. Hierdoor valt jouw beurstand op een volle beursvloer meteen op. De bezoekers scannen de ruimte en besluiten vaak in een fractie van een seconde om wel of juist niet jouw stand binnen te lopen. Door een heldere boodschap uit te zetten beïnvloed je dit proces. Richt je niet alleen op de voorkant, maar denk ook aan de zij- en achterkant. Zo zien ook de mensen die niet de standaardroute volgen jouw stand.

Regel een weggevertje

Als je op een beurs staat is het een must om een leuk weggevertje te hebben voor de bezoekers van jouw stand. Kies voor iets dat aansluit bij jouw bedrijf en waar de ontvanger nog vaak gebruik van gaat maken. Zo zorg je ervoor dat jouw bedrijf nog lang op de radar blijft staan bij de ontvanger. Na een beurs hebben de bezoekers zoveel nieuwe indrukken opgedaan, dat het praktisch is om iets fysieks weg te geven waaraan ze hun ervaringen met jouw bedrijf aan op kunnen hangen.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

About The Author

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *