Toekomst Marketing & Communicatie volgens Geen Blad voor de Mond

Published On 23 maart 2015 | By Steven van Stavoren | Marketing, Offline Marketing

Wat kunnen we verwachten van het marketing- en communicatievak in 2050? Het jaartal ligt nog decennia ver weg, maar op basis van de te verwachten ontwikkelingen in de nabije toekomst is toch een behoorlijke inschatting te maken voor 2050. Uitgeverij Geen Blad voor de Mond heeft er een speciaal magazine aan gewijd, die gepersonaliseerd verstuurd is.

Personaliseren

Personaliseren houdt in, dat elk magazine uniek is. De ontvanger krijgt een magazine met daarin meegedrukt zijn naam, functienaam, bedrijfsnaam en eventueel zijn foto. Op die manier drukken is niet helemaal nieuw, maar gebeurt zelden bij magazines. Maar hoe kom je aan alle juiste en actuele gegevens? Geen Blad voor de Mond heeft zichzelf een fiks karwei op de hals gehaald, door alle data uit LinkedIn te plukken en deze te verrijken met adresgegevens. Daarmee is het een ongekend project geworden, waarbij alle eindverantwoordelijken voor marketing en communicatie uit heel Nederland zijn bereikt met een uniek exemplaar. De ontvangers zijn geselecteerd op functienaam, waarbij Geen Blad voor de Mond in totaal 18 verschillende functienamen heeft gebruikt.

Opvallend

“Deze truc kan niet op alle branches worden toegepast”, legt directeur Laurens Oude Elberink uit. “Maar juist een marketingmanager en hoofd communicatie, zijn mensen die hun LinkedIn profiel wel up te date hebben. Bovendien moesten we bij deze doelgroep ook wel iets opvallends bedenken, want zij worden doorgaans al overspoeld met bladen, ongevraagde post, aanbiedingen en reclame.”

Online

Marketing & Communicatie op weg naar 2050 is ook online te vinden: www.geenbladvoordemond.nl/mc2050. In het magazine zijn veel relevante en interessante artikelen te vinden, over allerlei denkbare onderwerpen uit de vakgebieden Marketing en Communicatie. Denk hierbij aan big data, seo, drukwerk, virtual reality, signing en social media. In oktober verschijnt de tweede editie, waarvoor elke geïnteresseerde zich kosteloos kan registreren via het online aanmeldformulier: www.geenbladvoordemond.nl/formulier.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 1   Gemiddelde:  5/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *