Winkelcentra promotie; dit zijn de mogelijkheden
Online marketing groeit en groeit. Er zijn tegenwoordig ontelbare mogelijkheden om jouw bedrijf online in de schijnwerpers te zetten en er blijven alsmaar nieuwe mogelijkheden bij komen. Enerzijds heel fijn dat er zo veel mogelijkheden zijn, anderzijds kan dit er nog wel eens voor zorgen dat traditionele of offline middelen om je bedrijf te promoten worden vergeten. Een gemiste kans, als je het ons vraagt. Want ook offline promotiemiddelen doen het natuurlijk nog altijd goed. Daarom zetten wij vandaag alle mogelijkheden met betrekking tot winkelcentra promotie voor je op een rij!
Kortingsbonnen uitdelen
Het blijft een klassieker, maar dat maakt deze manier van promotie niet minder effectief. Wij Nederlanders zijn nu eenmaal dol op korting! Een middagje kortingsbonnen uitdelen in het winkelcentrum kan daarom een slimme zet zijn. Het hoeft hierbij niet te gaan om hoge bedragen of kortingen, ook bij een laag kortingspercentage zal de nieuwsgierigheid van de potentiële klant worden aangewakkerd. Een goed alternatief op deze actie kan zijn dat men met inlevering van een bon een leuke goodie cadeau krijgt bij aanschaf van een product. Want die slaan we natuurlijk nooit af!
Inspelen op evenementen
Is het een speciale feestdag? Een drukbezochte koopzondag? Op deze dagen mag je natuurlijk niet achterblijven met je winkelcentrum promotie. Juist op deze dagen komen er veel families in winkelcentra voor een hapje, drankje en entertainment. De mogelijkheden zijn eindeloos. Zo kun je in de decembermaanden gaan voor een Kerstman in (of in de buurt van) jouw bedrijf die kleinigheidjes uitdeelt en waarmee men op de foto kan. Deel bijvoorbeeld warme dranken uit, zo weet je zeker dat men jouw winkel weet te vinden! In de lente of zomer kun je bijvoorbeeld een klein activiteit organiseren waarbij kinderen iets kunnen winnen of deel giveaways uit. Grote kans dat papa of mama wel even binnen komt kijken terwijl zij hier druk mee zijn…
Productdemonstraties
Heb je een gaaf nieuw product in je winkel? Dan kan een productdemonstratie nét dat duwtje in de rug geven voor je potentiële klanten. Houd hierbij in gedachte dat interactiviteit de belangrijkste factor is. Laat dus niet alleen zien hoe het product werkt, maar laat mensen het vasthouden en proberen. Geef hen advies en maak hen enthousiast! Want ook als zij uiteindelijk niet overgaan tot aanschaf van het product, zullen zij die leuke protestdemonstratie van jouw bedrijf onthouden. Of even rondneuzen in jouw winkel op zoek naar andere producten.