Zo organiseer je een feest in korte tijd

Published On 8 maart 2022 | By Steven van Stavoren | Events

Een personeelsfeest organiseren kan veel zorgen met zich meebrengen. Je moet immers aan enorm veel dingen denken; muziek, uitnodigingen, etenswaren, drankjes, tafels, etc. Waar begin je met het organiseren van zo’n onvergetelijk feest?

Op veel websites is de eerste tip: ‘begin tijdig met het plannen’. Helaas is niet iedereen een held in het plannen, waardoor het regelmatig voorkomt dat je erg laat begint met het organiseren en hoogstwaarschijnlijk in enorme tijdnood raakt. Hoe handel je dan goed? Met deze tips is een bedrijfsfeest organiseren niet zo zorgelijk als het lijkt en bespaart het een hoop zorgen.

Uitnodigingen laten maken

Het is erg leuk om de uitnodigingen zelf te maken, maar dit zal enorm veel tijd in beslag nemen. Om tijd te besparen, je hebt immers veel andere taken uit te voeren, is het verstandig om de uitnodigingen te laten maken door een bedrijf. Op het internet kun je in korte tijd een geschikt bedrijf vinden om jouw uitnodigingen naar wens te laten maken.

Decoraties regelen

Het personeelsfeest zal vaak gegeven worden met een reden. Wellicht bestaat het betreffende bedrijf een aantal jaar of wilt het bedrijf de werknemers simpelweg bedanken voor het harde werk de afgelopen periode. Er zal in ieder geval altijd een reden zijn om een personeelsfeest te geven. Indien je tijdsnood hebt, is het raadzaam om deze reden tijdelijk naast je neer te leggen. Het is uiteraard leuk om ballonnen, bedrukt met het aantal jaar dat het bedrijf bestaat, te kopen, maar het zal veel tijd kosten om de juiste decoraties bij elkaar te vinden. Ga voor de makkelijke weg en kies voor een wit, zwart of goud en thema. 

Voorzieningen en locatie

Tafels, muziek, etenswaren en drankjes. Dit onderdeel vergt in veel gevallen de meeste tijd. Het is verstandig om zoveel mogelijk taken uit handen te geven. Probeer te regelen dat je het personeelsfeest in een restaurant of café kunt organiseren. Hierdoor is het etenswaren en de drank op locatie te verkrijgen, waardoor je die zorgen al naast je neer kunt leggen. Daarnaast kun je een dj inhuren om de gasten de gehele avond te voorzien van muziek. 

Taart

Wat ook niet mag ontbreken is natuurlijk de trouwtaart. Trouwtaarten kunnen tegenwoordig bij echte producenten gemaakt worden. Hier worden de taarten afgestemd en kan je zelf eisen stellen aan hoe de taart eruit moet komen te zien. De producent zal dan de taart ontwikkelen die voldoen aan al jouw wensen. Wees hier natuurlijk wel op tijd mee zodat hij bij tijds af is!

Tips voor het afhuren van een zaal? Lees dan ook ons artikel over een zaal afhuren!

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *