Infographic - social media bij evenement

Evenement promoten met social media: 15 ideeën

Published On 5 augustus 2015 | By Steven van Stavoren | Events, Marketing, Online Marketing

Er zijn verschillende manieren waarop je buzz en dus aandacht creëert voor jouw evenement. Dit kan zowel vooraf als na je evenement. Social media kan hierbij helpen. Via Eventgoodies.nl kregen wij de infographic hieronder opgestuurd met 15 ideeën om aandacht voor jouw evenement te genereren via social media. Ideeën om aandacht te genereren voor, tijdens en na je evenement om precies te zijn.

Wat je veel ziet gebeuren is dat mensen voorafgaand aan hun evenement nog wat aandacht proberen te genereren om nog meer bezoekers naar hun evenement te krijgen. De praktijk leert dat het verstandiger is om een gedegen mediaplan uit te stippelen voor vooraf, tijdens en na je evenement. Door van tevoren te behandelen wat er allemaal gaat komen, met teasers en extra content, maak je het niet alleen interessant voor de mensen die nog niet gaan, maar ook voor de mensen die al wel gaan.

Waarom zou je dit doen? Omdat mensen dan meer weten wat ze moeten verwachten en geïnteresseerd raken. Een post met “koop nu de laatste kaarten” zegt niet heel veel over het evenement zelf. Hoe kan iemand die onbekend is met jouw evenement hierdoor getriggerd worden? Daarnaast maak je de mensen die al toegezegd hebben om te gaan soms zo enthousiast dat ze jouw berichten gaan delen om ervoor te zorgen dat er nog meer mensen gaan.

Vergeet ook niet om tijdens en na je evenement informatie te delen op social media. Dit doe je voor de thuisblijvers en zodat mensen die wel naar jouw evenement komen het achteraf terug kunnen kijken. Daarnaast kan het achteraf delen van informatie over je evenement mensen enthousiasmeren voor een volgende keer!

Infographic

Infographic - social media bij je evenement

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 1   Gemiddelde:  5/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *