gepersonaliseerd relatiegeschenk

Gepersonaliseerde relatiegeschenken: optimaliseer je zakelijke relaties

Published On 2 januari 2019 | By Bobby van Dijk | Marketing, Offline Marketing

Wie in gedachten wil blijven bij klanten, zakenrelaties etcetera, kan indruk maken met gepersonaliseerde relatiegeschenken. Daarmee richt je namelijk de aandacht op jou en je bedrijf. Om echt een goede indruk achter te laten bij de ontvanger, zouden je ideeën in het ideale geval innovatief en nuttig moeten zijn. Hiermee scoor je zeker.

Waarom gepersonaliseerde relatiegeschenken belangrijk zijn

Wil je je bestaande klantrelaties verstevigen of nieuwe klanten winnen? Ga dan voor gepersonaliseerde relatiegeschenken. Want met innovatieve ideeën onderscheid je je van de massa en bied je de concurrentie het hoofd. Verras je je klanten met relatiegeschenken, dan toon je je waardering. Dat verstevigt jullie relatie en maakt ze tot trouwe partners, jarenlang. Maar ook voor het werven van nieuwe klanten zijn gepersonaliseerde relatiegeschenken ideaal. Laat je kleine presentjes als flesopeners of gummibeertjes bedrukken om aan geïnteresseerden uit te delen, dan worden ze attent gemaakt op jouw bedrijf. Als de klant eenmaal met jou in aanraking is gekomen, is de eerste stap al gezet.

Waar je op moet letten bij de keuze

Wil je de aandacht trekken met gepersonaliseerde relatiegeschenken? Om hierin te slagen, moet je bij de keuze van de juiste artikelen op een paar dingen letten. Want alleen dan leveren ze het gewenste succes op. Essentieel is vooral dat de relatiegeschenken passen bij jouw bedrijf en bij de doelgroep. Houd daarom bij de keuze altijd rekening met:

  • Leeftijd;
  • Geslacht;
  • Wensen.

Verder moeten de presentjes de ontvanger echt iets te bieden hebben. Idealiter zijn ze een handig hulpmiddel voor dagelijks gebruik. Is dat niet het geval, dan belanden de relatiegeschenken vaak in de prullenbak. En dat laat zeker geen positieve indruk achter bij klanten en zakenrelaties. Omdat de relatiegeschenken ten slotte ook jouw bedrijf en jouw prestaties weerspiegelen, moet je bovendien op een uitstekende kwaliteit letten. Als de producten goedkoop zijn afgewerkt, straalt dat voor klanten af op jou bedrijf. Dat wil je uiteraard te allen tijde vermijden.

Het logo moet goed leesbaar zijn

Om ervoor te zorgen dat de ontvangers jouw bedrijf steeds weer voor ogen hebben, laat je de relatiegeschenken personaliseren met jouw logo. Let er daarbij beslist op dat het goed herkenbaar is. Het moet groot genoeg zijn om moeiteloos gelezen te kunnen worden door je klanten. Bovendien moet het meteen in het oog springen als de relatiegeschenken worden gebruikt. Natuurlijk kun je de relatiegeschenken ook met een opvallende afbeelding of een pakkende spreuk laten bedrukken. Ook dat laat een positieve indruk achter bij klanten en zakenrelaties. Zo zul je zeker goed herinnerd worden.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 3   Gemiddelde:  4.7/5]

About The Author

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *