effectief reclamemateriaal

4 tips voor effectief reclamemateriaal

Published On 7 maart 2016 | By Steven van Stavoren | Marketing

Reclame verloopt tegenwoordig vooral via digitale kanalen. Adverteren via social media is bijvoorbeeld populairder dan ooit. Er wordt vaak gesuggereerd dat dit voor het einde van drukwerk zal zorgen, maar niets is minder waar. Juist in het digitale tijdperk kun je als ondernemer extra opvallen door drukwerkreclame effectief in te zetten! In dit artikel geven we je 4 tips voor het effectief inzetten van reclamemateriaal.

Visitekaart 2.0

Ondanks alle veranderingen binnen reclameland blijft het visitekaartje een must. Elke ondernemer is in bezit van visitekaartjes en na een evenement of bespreking kom je al vaak thuis met kaartjes van interessante contacten. Een visitekaartje wordt gezien als een ‘standaard’ reclamemiddel, maar je kunt er verschillende kanten mee op.

Heb je bijvoorbeeld wel eens gedacht aan een klapkaartje? Door je visitekaartje in de vorm van een klapkaartje uit te delen kun je er net wat meer informatie op kwijt. Nog beter: je kunt het visueler maken. Kies bijvoorbeeld voor een grote afbeelding aan de buitenkant en de belangrijkste informatie aan de binnenkant.

Terug van weggeweest: ansichtkaarten

Wanneer je denkt aan ansichtkaartjes, komt de term effectieve reclame misschien niet gelijk in je op. Toch wordt het verzenden van een kaartje steeds populairder. Als ondernemer kun je op verschillende manieren inspelen op deze trend. Heb je bijvoorbeeld een winkel of een horecagelegenheid? Kies er dan voor om een rekje op te hangen met verschillende kaarten met leuke inspirerende quotes erop. Zorg ervoor dat de quotes een link hebben met jouw producten en dat ook jouw logo te zien is. Geef als laatst de klanten de kans om op het kaartje te schrijven en deze achter te laten, zodat jij het op de post kunt doen. Interactief én effectief!

Stickers in overvloed

Stickers in jouw huisstijl kun je voor verschillende doeleinden gebruiken. Bijvoorbeeld voor op je verpakkingen, waardoor jouw producten nog meer herkenbaar worden. Ook kun je de stickers aan klanten geven. Hoe meer stickers er met jouw logo te zien zijn, hoe meer mensen je bereikt.

Flyers en winacties

Winacties zijn enorm populair. Je kunt met relatief weinig geld een hele grote doelgroep bereiken. Deze online winacties kun je versterken met offline middelen. Combineer een flyer met reguliere informatie bijvoorbeeld met de stappen van de winactie. Wat moeten de mensen doen om die ene computer te kunnen winnen? Op deze manier maak je een goede koppeling tussen jouw online en offline kanalen én bereik je naamsbekendheid. Een echte win-winsituatie!

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0    Gemiddelde: 0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *