Zo zorg je er voor dat bezoekers van een event jou niet zomaar vergeten

Published On 7 juni 2019 | By Jesse Rietbergen | Events

Wanneer je een stand hebt gehuurd op een event is het natuurlijk mooi om in contact te komen met vele potentiële klanten. De bezoekers van het event behoren natuurlijk tot de doelgroep van je bedrijf. Wat belangrijk is, is naast een goed gesprek op het event om ook onder de aandacht te blijven. Door onder de aandacht te blijven van de bezoekers van een event is het mogelijk om er ook daadwerkelijk klanten van te maken. We delen graag onze tips met je.

Promotiemateriaal

Tijdens het event is het belangrijk om voldoende promotiemateriaal te hebben. De bezoekers komen graag met je in gesprek. Je wilt ze dan natuurlijk graag wat meegeven, zodat ze het later nog een keer kunnen nalezen en bekijken. Op basis hiervan is het mogelijk om een fundament
te bouwen voor de toekomst. De bal ligt dan echter wel bij de bezoeker om weer contact met je op te nemen. Het is goed om hier het heft in handen te nemen.

Een goede follow-up na een event


Het is belangrijk om na het event het contact te onderhouden met de bezoekers waar je mee gesproken hebt. Het is eigenlijk nog belangrijker, dan het leggen van het eerste contact. Natuurlijk kan het een niet zonder het ander. Wanneer je echter de contactgegevens hebt van je bezoekers is het belangrijk om de relatie verder te verdiepen. Bel ze op, stuur ze meer informatie en maak een ongekend aanbod. Door dit goed te doen is het mogelijk om van de bezoekers klanten te maken. Op die manier haal je het meest uit ieder event.

Een goede registratie van de contacten

Het is belangrijk om tijdens het event alle bezoekers waar je contact mee hebt vast te leggen. Iedere medewerker op het event moet dit goed doen. Wanneer je weet wie welke bezoeker heeft gesproken kun je de benadering nog persoonlijker maken. Zorg voor een groot bestand van warme leads. Smeed het ijzer vervolgens ook wanneer het heet is.

Een bedankje sturen

Een goede manier om het contact te laten herleven is door het sturen van een bedankje. Je kunt een bedankje sturen en nog een keer de highlights opsommen van het event. Doe het binnen twee weken na het event. Hierna kun je ze telefonisch benaderen om de voordelen van jouw diensten of producten te benoemen voor deze bezoeker.

Meerwaarde leveren ook na het event

Het is belangrijk om ook na het event de bezoekers te bedienen met waardevolle informatie. Door een eigen platform te hebben vol met aantrekkelijke content kun je dit heel eenvoudig doen. De bezoekers kunnen video’s bekijken en blogs lezen. Ook kunnen ze mogelijk tests doen en quizzen om meer informatie te krijgen en inzichten.

Extra informatie sturen

Het is ook mogelijk om de bezoekers naast de folders op het event te voorzien van extra gedrukte informatie. Stuur ze meer informatie over wat andere klanten van jouw bedrijf vinden, hoe ze het meest profijt hebben gekregen van jouw diensten of producten en ook hoe ze klant kunnen worden van jouw bedrijf. Er zijn volop mogelijkheden. Klik hier om hier meer over te ontdekken

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

About The Author

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *