blogger event organiseren

Een blogger event organiseren doe je zo

Published On 25 september 2018 | By Steven van Stavoren | Events

Een blogger event bezoeken is en blijft leuk, zeker als je zelf ook blogger bent. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je een blogger event niet zou kunnen bijwonen. Een is voornamelijk omdat ze bij jou in omgeving niet vaak worden georganiseerd. Dat hoeft jou niet tegen te houden om een leuk blogger event te bezoeken en zelfs te organiseren. Hier zijn een paar tips die je moet weten voordat je begint met plannen.

Eerst de basics

Events hebben twee basiselement: een datum en locatie. Hou rekening met je bezoekers bij het kiezen van een datum. Velen zijn doordeweeks niet vrij en hebben minder speling. Neig meer naar de weekenden toe, en weet dat een zondagmiddagbrunch altijd goed is. De locatie hou je zo centraal mogelijk. Niet iedereen beschikt over een auto. Probeer daarom een locatie te vinden die makkelijk te bereiken is met het openbaar vervoer.

Schakel hulp in

Is bloggen je vaste baan geworden? Heb je ruimte om mankracht aan jouw team toe te voegen? Neem een stagiaire aan die de komende weken (of maanden) samen met jou aan de slag kan. Stagiaires zitten vaak vol nieuwe ideeën en kunnen altijd helpen de lasten van het plannen te dragen. Je kunt kiezen om het plannen zelf te doen, maar dat wordt niet aangeraden. Jouw aandacht is over veel verdeeld en je hebt genoeg om rekening mee te houden. Geef het aan een ander over die op de details kan letten, ook de kleine.

Wat gebeurt er?

Nu wordt het programma ingevuld. Hoe ziet de dag eruit? Zijn er gastsprekers of panelleden nodig? Ga na wie jij zou willen hebben om te delen op jouw event en neem contact met hen op. Heb altijd een backup plan want iemand kan afzeggen. Daarna stel je jouw gastenlijst op en stuur je de uitnodigingen. Bekijk de optie om een planner in te huren die de dagindeling voor je opmaakt en de tijd waarborgt. Zij zijn vaak stressbestendiger, waardoor jij van het event kunt genieten.

Extra extra

Je hebt nu veel aspecten uit handen gegeven waardoor je kunt focussen op alle extraatjes die jij persoonlijk wilt hebben op jouw event. Denk hierbij aan hashtags of misschien zelfs een photobooth. Worden er goodiebags uitgedeeld? Zoek dan personen/bedrijven die gewillig zijn hieraan bij te dragen. De hapjes en de drankjes kunnen nu ook gekozen worden en het promotiewerk kan van start gaan. Vergeet aan het eind niet een bedankmail uit te sturen naar je gasten en de bedrijven die hebben bijgedragen om het event een succes te maken.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 1    Gemiddelde: 5/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *