reclame maken in de zomer

Reclame maken in de zomer: zo val je op!

Published On 15 augustus 2016 | By Steven van Stavoren | Marketing

Wanneer je reclame wilt maken, zijn er een aantal factoren waar je rekening mee moet houden. De doelgroep, de boodschap en de middelen zijn de belangrijkste factoren. Ook het kiezen van het juiste tijdstip en een goede locatie dragen bij aan het uiteindelijke succes van de reclamecampagne. Wil je reclame maken in de zomer? Dan kun je door rekening te houden met een aantal zaken, extra goed opvallen. In dit artikel vertellen we je hier meer over.

Pas je reclamecampagne aan

Voor reclame maken in de zomer geldt dat aanpassen noodzakelijk is. De manier waarop je reclame maakt en de uiteindelijke reclamecampagne moet immers passen bij zowel de doelgroep, het doel als de tijd van het jaar. Zorg ervoor dat de communicatiemiddelen die je wilt inzetten, zoals bijvoorbeeld een uiting op een reclamebord, niet botsen met het seizoen. Een uiting met daarin dik geklede personen is in de zomer bijvoorbeeld niet aantrekkelijk. Houd hier daarom rekening mee en kies voor frisse, zomerse teksten en afbeeldingen.

Houd rekening met zomerse evenementen

Ook het rekening houden met evenementen is een must wanneer je reclame maakt in de zomer. In de zomer vinden er namelijk meer evenementen en feesten plaats en deze zijn goed te benutten voor het bereiken van nieuwe klanten. Voorbeeld: wil jij jouw nieuwe product promoten en is jouw doelgroep op festivals te vinden? Kies er dan bijvoorbeeld voor om samples uit te delen tijdens een zomerfestival. Zo val je direct op bij de doelgroep en maak je contact met een groot aantal mensen.

Gebruik extra opvallende middelen

Wanneer het zonnetje schijnt en je tijdens een vrije dag op pad gaat krijg je veel meer indrukken van tijdens een ‘normale’ dag. Het is daarom extra belangrijk dat de middelen die je inzet de aandacht trekken bij de doelgroep. Kies daarom voor net dat beetje extra door opvallende middelen te gebruiken. Voorbeelden zijn: een auto met aantrekkelijke belettering of grote, ludieke spandoeken.

Met online kun je niet fout gaan

Goed om te onthouden: kies je offline reclamemiddelen zorgvuldig maar vergeet de online middelen niet. Wanneer mensen veel vrije tijd hebben zijn ze namelijk vaker online te vinden. Maak hier gebruik van door te adverteren via social media kanalen met aandachttrekkende advertenties.

Kies de juiste locaties

Zoek jouw doelgroep op door goed na te denken over de locaties waar ze te vinden zijn in de zomer. Naast een zomers evenement kan het bijvoorbeeld zijn dat jouw doelgroep veel onderweg is. Kies in dat geval voor reclamemiddelen die te zien zijn op bijvoorbeeld stations. Is jouw doelgroep tijdens een zonnige dag op het terras te vinden? Parkeer dan een auto met een reclameboodschap vlakbij het terras. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Veel succes met het maken van reclame in de zomer.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0    Gemiddelde: 0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *