betere blogs

3 krachtige copywriting tactieken om betere blogs te maken

Published On 20 oktober 2022 | By Steven van Stavoren | Online Marketing

Heb je het gevoel dat je de laatste tijd je blog-mojo bent kwijtgeraakt? Het maakt niet uit hoeveel concepten je uiteindelijk schrijft, geen van hen zegt wat je in gedachten hebt en je hebt een saaie intro. Je schrijft door totdat je toch echt die writers block tegenkomt. Zou het niet leuk zijn om een ​​blogpost te maken die de aandacht van de lezer vasthoudt, hem naar het puntje van zijn stoel sleept en ervoor zorgt dat hij zich aanmeldt voor je nieuwsbrief – en dat allemaal zonder een miljoen concepten of honderd kopzorgen? Lees hieronder de 3 copywriting-tactieken om je blogs beter te maken.

Volg de 4 U’s van copywriting

De koptekst moet de aandacht van lezers trekken en ervoor zorgen dat ze klikken en jouw bericht lezen. Copywriters gebruiken de formule van 4 U’s wanneer ze een kop of e-mailonderwerp moeten schrijven. Het is wat een saai stuk tekst kan veranderen in een dynamische en opvallende kop.

 Useful (handig)

Niemand gaat een bericht lezen dat niet nuttig voor hen is. Door je publiek een reden te geven om je bericht te lezen, zal het hen dwingen om te blijven lezen.

Unique (uniek)

Als je niet wilt dat je lezers gapen en je titel voorbij schieten omdat ze hem al eerder hebben gezien, voeg er dan een beetje persoonlijkheid aan toe.

Urgent (dringend)

Vaak zie je urgente koppen voor e-mailonderwerpen of voor producten en diensten.

Maar je kan ook urgente koppen gebruiken voor blogberichten. Hiermee spoor je de lezer aan dit te lezen.

Ultra specific (uiterst specifiek)

Sommige van de beste blogposts zijn ultra-specifiek voor hun doelgroep. Hoe specifieker je kop is, hoe meer succes de post heeft bij het aanspreken van de juiste mensen.

Bewaar een veegbestand

Merk je dat je soms blogposts leest of op Twitter bladert wanneer iets je opvalt?

Het kan een kop of een afbeelding zijn of gewoon een zin in een blogpost. Het is een goed idee om deze stukjes inhoud in een digitaal veegbestand te bewaren.

Een veegbestand is een verzameling koppen, blogposts, opt-ins – bijna alles wat u online ziet dat uw aandacht trekt. Je kan een veegbestand op veel verschillende manieren opslaan:

  • Bureaubladmap
  • Gmail-map
  • Google Drive-map
  • Pinterest bord
  • Trello
  • Evernote

Dit betekent niet dat je deze ideeën steelt. Je gebruikt ze alleen voor inspiratie. Dit is handig als je vastzit en niets kunt bedenken om te schrijven, of als je gewoon wat hulp nodig hebt bij het voltooien van een bericht.

Gebruik de AIDA-formule wanneer u uw blogbericht schrijft

Oorspronkelijk werd deze formule gebruikt voor direct mail copywriting, maar is inmiddels overgenomen door contentmarketeers. Deze effectieve formule is ontworpen om onmiddellijk de aandacht van een persoon te trekken, ze te binden aan het lezen van meer van je inhoud en hen ertoe aan te zetten actie te ondernemen aan het einde van je content. AIDA staat voor Attention, Interest, Desire en Action. Als je deze vier elementen in je blogpost verwerkt, trek je niet alleen meer lezers, maar krijg je ook meer betrokkenheid, en als je inkomsten genereert met jouw blog, is dit essentieel voor jouw succes.

Het afronden

Schrijven voor je blog hoeft niet het laatste op je to-do-lijst te zijn. Door een paar slimme copywriting trucs te gebruiken, kan schrijven een makkie worden, waardoor je elke dag wilt beginnen met een blogpost. En denk niet dat je niet opvalt als je een paar copywriting-elementen aan je bericht toevoegt. Mensen zullen simpelweg opmerken dat jouw blog beter is. Dus als je wat overtuigingskracht aan je tekst wilt toevoegen, probeer dan deze tips en kijk hoe je lezers elk bericht dat je schrijft op prijs stelt.

Denk ook eens aan SEO bij het schrijven van je blog, kan je zeker helpen om beter gevonden te worden!

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0   Gemiddelde:  0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *