Effectieve promotiemiddelen voor in een goodiebag
Na het organiseren van een evenement is het slim om mensen iets mee te geven naar huis. Op deze manier blijven mensen betrokken bij je evenement en blijven ze er aan herinnert worden. Maar wat zijn nou de meest effectieve promotiemiddelen om in zo’n ‘goodiebag’ toe te voegen? Met welke producten wordt men het vaakst herinnert aan jouw evenement? Ik leg het je uit in dit artikel!
Pas op met etenswaren
Etenswaren lijken in eerste instantie een heel goed promotiemiddel voor in een goodiebag. De meeste mensen reageren er enthousiast op, het is redelijk goedkoop en ziet er leuk uit. Er zit echter één groot nadeel aan. Wanneer dit eten is opgegeten of bedorven is jouw promotiemiddel ook weg. Zo geef je een pakje stroopwafels mee wat na een week door de desbetreffende persoon is opgegeten en deze heeft hierna ook geen product meer in huis wat aan het evenement herinnert. Wanneer jij een koekblik met eigen bedrukking mee geeft zetten mensen deze in hun kast en blijven deze her vullen. Op deze manier wordt jouw mogelijke klant keer op keer opnieuw geconfronteerd met jouw bedrijf en het evenement.
Zorg voor iets wat in lijn staat met jouw bedrijf
Neem het voorbeeld van koekblikken. Wanneer jij een bedrijf hebt wat zich focust op afvallen en producten die daar mee te maken hebben is een koekblik niet echt een promotiemiddel wat de visie van jouw bedrijf met zich mee draagt. Gaat het bij jouw bedrijf om kosten efficiëntie? Neem dan ook geen super luxe en dure producten op in jouw goodiebag omdat dit vraagtekens oplevert bij mogelijke nieuwe klanten. Zorg ervoor dat wat jij mee geeft ook daadwerkelijk past bij jouw bedrijf, des te meer waarde heeft het voor jou en je bedrijf.
Vermeld de naam van je bedrijf duidelijk op het product
Hartstikke leuk zo’n gratis product voor mogelijke nieuwe klanten maar wanneer ze dit product niet linken aan jouw bedrijf of het evenement schiet je er niks mee op. Zorg er daarom voor dat jouw bedrijfsnaam altijd duidelijk op het product aanwezig is of dat het product in ieder geval de ‘feeling’ van jouw bedrijf uitstraalt. Werk met dezelfde kleuren als die van je bedrijfslogo bijvoorbeeld. Pas wel op dat het niet te wordt. Niemand wil een koekblik wat de bedrijfsnaam schreeuwt in hun keukenkastje hebben.
Wanneer jij deze dingen in gedachten neemt is de kans groot dat je tot een geschikt promotiemiddel komt voor in jouw goodiebag. Wat is het gekste wat jij ooit mee kreeg in een goodiebag? Laat het me weten in de reacties! Vind jij dit een leuk artikel? Vergeet deze dan niet te delen via de social media buttons hieronder.