Offline advertising billboard

10 inspirerende voorbeelden van offline advertising

Published On 30 december 2014 | By Steven van Stavoren | Marketing

Je wilt graag je bedrijf, producten en diensten onder de aandacht brengen. Daar zijn zeer veel mogelijkheden toe. Je zorgt voor bedrijfskleding, visitekaartjes, briefpapier, folders en een bedrijfsauto, allemaal voorzien van je logo, website, adres en telefoonnummer. Je maakt reclame door mailings via de post en digitaal. Je kunt zelfs adverteren in kranten, weekbladen, op billboards, radio en televisie. En natuurlijk moet je je op allerlei digitale media richten, van Twitter tot Facebook en allerlei fora. We willen je in dit artikel informeren over offline advertising. Hoe kun je je zonder digitale media opvallen en (toekomstige) klanten inspireren?

Offline advertising

Om welke vorm van reclame het ook gaat, het ontwerp speelt een belangrijke rol om de lezer of kijker nieuwsgierig te maken en te betrekken. Je kunt je eigen, herkenbare en/of opvallende huisstijl erin verwerken of juist out of the box denken zodat de klant de moeite neemt verder te kijken en te lezen.

Bij offline advertising kun je denken aan reclame die je thuis op de deurmat krijgt, maar ook aan alles wat je om je heen ziet als je buiten loopt, fietst, in de auto of trein zit.

1. Bij de bushalte

Wachtend op de bus of er alleen al voorbij rijdend, krijgen we vaak bijzondere reclameposters te zien. Sommigen hebben special effects wanneer het reclamebord ‘s avonds verlicht wordt.

2. Creatief omgaan met verlichting

Sommige billboards komen in het donker het beste tot hun recht. Check deze voorbeelden maar.

Koleston Naturals advertentie

Bron: Dukeo.com

3. Koekje erbij?

Het uitvergroten van producten geeft altijd een leuk effect en trekt zeker de aandacht. Maak van een plantenbak een kop thee en hang het theemerk als labeltje eruit.

Bigelow advertentie

Bron: Froot.nl

4. Less is more

Soms is er niet meer nodig dan enkele kleuren en enkele letters voor offline advertising. Wat dacht je van de volgende bioscoopstoelen? Dit zou ook kunnen worden toegepast in een voetbalstadion.

5. Offline advertising via verpakkingen

Reclame op plastic tasjes kennen we wel. Maar ook daar kun je heel creatief mee omgaan. Kleine kunstwerkjes kunnen erdoor ontstaan.

6. Even uitproberen

Je offline advertising heeft direct succes als mensen je product even kunnen uitproberen. Wat dacht je van deze lussen in de bus of metro? Is dit het horloge dat je zoekt?

7. Humor werkt altijd

Creatieve reclamebureaus slagen er regelmatig in om de meest indrukwekkende reclame te maken op vrachtwagens, bussen en andere voertuigen. Autobelettering is een goede vorm van offline advertising en al helemaal als je het kunt combineren met prachtige afbeeldingen en prints.

8. Billboards

Sprekende en originele billboards blijven een zeer goed medium voor offline advertising, vooral als ze zonder al teveel woorden gewoon laten zien wat je van het product kunt verwachten.

9. Visitekaartje

Er zijn enorm veel creatieve visitekaartjes te bedenken. Zodra je die aanpast aan je werkzaamheden of bedrijf en ze op de juiste manier toepast of uitdeelt, maak je gegarandeerd indruk. Wat dacht je van nepvogelpoep om je wasserette te promoten?

10. Platvloers?

Vergeet reclameborden, gevelreclame, vlaggen en spandoeken. Maak gewoon reclame op de vloer!

We hopen je geïnspireerd te hebben om met offline advertising je producten en diensten onder de aandacht te brengen.

Dit artikel werd je aangeboden door Frees-Letters.nl, je partner voor belettering, reclame en meer in Rotterdam.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 2    Gemiddelde: 4.5/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *