apps voor marketeers

De 6 beste mobiele apps voor online marketeers

Published On 8 juli 2015 | By Steven van Stavoren | Marketing

Als online marketeer wil je zoveel mogelijk mensen kennis laten maken met je product, service of bedrijf. Het blijft echter niet bij kennis maken alleen, het uiteindelijke doel is het generen van leads en sales. Als online marketeer zorg je ervoor dat klanten tevreden blijven en uiteindelijk meer willen. Dit klinkt eenvoudig, maar kan nog best gecompliceerd zijn. Gelukkig kunnen online marketeers tegenwoordig gebruik maken van verschillende mobiele apps om de juiste doelgroep te bereiken. De wereld is compleet veranderd met de komst van smartphones. Er vindt interactie plaats tussen de online marketeer en de (potentiële) klant, allemaal via het apparaat in de palm van je hand. Een smartphone is dan ook onmisbaar geworden voor iedere marketeer.


Online marketing apps

Een effectieve online marketing campagne opzetten en onderhouden kan veel tijd in beslag nemen. Sommige bedrijven hebben zelfs één of meerdere online marketeers fulltime in dienst. Gelukkig zijn er diverse online tools die het uitvoeren van online marketing vereenvoudigen. De meeste tools zijn zowel beschikbaar voor apparaten met iOS en Android. Wij hebben de 6 beste apps voor je op een rijtje gezet.

Buffer

Met de app Buffer kan je updates inplannen op meerdere social media accounts. Plaats berichten op Twitter, LinkedIn en Facebook in een handomdraai en ontvang daarbij statistieken over de performance van elke geplaatste update. Je ziet het aantal clicks, replies en retweets. Met de gratis versie kan je maximaal 10 tweet vooruit plannen.

Evernote

Evernote is een notitieboekje die je op een computer en telefoon kan installeren. Je kan er van alles in opslaan zoals documenten en foto’s die je gemakkelijk kunt organiseren en terugvinden. Of je nu een to-do list wilt aanmaken of aantekeningen opslaan, Met Evernote heb je deze altijd bij de hand, op al je apparaten.

Evernote app

Bron: Amazon

Feedly

De ontwikkelingen gaan razendsnel in de digitale wereld. Met Feedly blijf je altijd op de hoogte. Je kunt met de app namelijk website’s volgen met artikelen die voor jouw interessant zijn. Feedly maakt een persoonlijk overzicht in een overzichtelijke interface met relevante artikelen die je vervolgens kunt lezen wanneer dat je uitkomt.

Facebook

Bijna 10 miljoen Nederlanders maken gebruik van Facebook. Wereldwijd is het gebruik nog vele malen groter, schattingen spreken van honderden miljoenen gebruikers. Facebook is dan ook het ideale kanaal om grote groepen mensen mee te bereiken. Als online marketeer kun je zelf bepalen welke doelgroep je advertenties te zien krijgt. Zo kun je onder andere filteren op geslacht, woonplaats en interesses. Via je smartphone kun je het inrichten en onderhouden van de marketing campagne vanaf elke plek uitvoeren.

LinkedIn

In vergelijking tot Facebook en Twitter ligt het aantal gebruikers van LinkedIn een stuk lager. Schattingen gaan uit van zo’n 4,5 miljoen mensen. Ook op LinkedIn kunnen gebruikers berichten en statussen plaatsen en connecties maken met andere gebruikers. Aangezien steeds meer mensen gebruik maken van LinkedIn is het een interessant platform geworden voor bedrijven en online marketeers. Het plaatsen van berichten met links naar blogs, video’s en andere media over je bedrijf is een belangrijke functie. Daarnaast kun je als marketeer deelnemen aan discussies waarin je met je reacties laat zien dat je verstand van zaken hebt. Al deze activiteiten zorgen voor promotie van je producten en diensten en kunnen leiden tot een omzetgroei binnen je bedrijf.

LinkedIn app

Bron: Clooz

Bloggen met WordPress

Welk bedrijf kan er tegenwoordig nog zonder een blog? Op een blog laat je lezers kennis maken met je producten en laat je zien dat je verstand van zaken hebt. Het bijhouden van het blog kan eenvoudig met de WordPress app die beschikbaar is voor zowel iOS en Android. Het maakt dan ook niet uit waar je bent, bloggen kan overal en altijd. Met de ingebouwde WordPress Stats functie zie je precies hoeveel bezoekers je blogs hebben gelezen en waar ze vandaan komen.

Dit artikel is geschreven in samenwerking met internetvergelijk.nl

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 1    Gemiddelde: 5/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *