Beurzen

5 belangrijke tips voor bedrijven op een beurs

Published On 26 januari 2016 | By Steven van Stavoren | Events

Sta je binnenkort met jouw bedrijf op een beurs? Dan is het belangrijk om na te denken over hoe je je bedrijf gaat presenteren. Beurzen zijn vaak groot van opzet waardoor er veel verschillende bezoekers aangetrokken worden. Tijdens beurzen en soortgelijke evenementen is het achterlaten van een goede eerste indruk een must. Zo nodig je namelijk potentiële klanten en medewerkers uit om een gesprek aan te gaan. In dit artikel worden 5 verschillende tips gegeven voor bedrijven op een beurs.

1. Trek de aandacht

Is er wat leuks te doen of te zien bij jouw stand? Dan komen de mensen er vanzelf op af. Hoe meer er te zien valt (lees: hoe visueler je middelen), hoe beter. Zorg ervoor dat je voldoende visitekaartjes en folders meebrengt en maak gebruik van bewegende beelden op een televisie of een presentatie. Voor het bieden van extra informatie over de producten en diensten van je bedrijf kun je ook gebruik maken van een presentatiemap.

Tip: ruim de stand tussendoor op voor een professionele en nette uitstraling. Laat bijvoorbeeld je spullen, of de spullen van je collega’s, nooit slingeren.

2. Extra interactie

Met een mooie presentatie en bijpassende offline communicatiemiddelen kom je al een heel eind maar het kan nog veel inventiever én interactiever. Je kunt bijvoorbeeld je naamsbekendheid boosten door een prijsvraag in te zetten. Ook kun je door middel van touchscreens een test laten uitvoeren door de bezoekers. Bied je verschillende producten voor uiteenlopende doelgroepen aan? Kies dan voor een test die uitwijst welk product bij de beursbezoeker past. Hetzelfde idee kan toegepast worden als het gaan om verschillende diensten.

3. Geven en nemen

Tijdens een beurs komen er veel mensen af op de stands die leuke spullen weggeven. Denk hierbij aan gratis notitieblokjes of pennen. Wil je iets weggeven tijdens een beurs? Houd er dan rekening mee dat de spullen herkenbaar moeten zijn, bijvoorbeeld door een logo.
Wil je het anders aanpakken dan de rest? Deel dan bijvoorbeeld cupcakes of koekjes met jouw bedrijfslogo uit, succes gegarandeerd! Goed om te onthouden: tijdens het uitdelen van de spullen of het lekkers kun je makkelijker in contract treden met mensen.

4. Opvallende outfits

Op een beurs wil je jezelf van de beste kant laten zien. Ook wil je dat het duidelijk is namens welk bedrijf je op de beurs aanwezig bent. Dit kan heel simpel door de juiste outfit te dragen. Door het logo van je bedrijf op een gepast kledingstuk (zoals een blouse of overhemd) te laten bedrukken of borduren vergroot je de kans dat mensen je herkennen.

5. Evalueer

Kom na de beurs samen met de collega’s die met jou aanwezig waren. Evalueer hoe de beurs is ervaren, of de doelgroep bereikt is, hoe de gesprekken met de bezoekers zijn verlopen en wat de kwaliteit van de leads is. Tot slot is het belangrijk om vast te stellen wat tijdens een volgende beursdeelname anders zou moeten gaan. Feedback en evaluatie zijn de sleutels tot succes!

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 0    Gemiddelde: 0/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *