opvallen op een beurs

Opvallen op een beurs: zo doe je dat!

Published On 11 mei 2016 | By Steven van Stavoren | Marketing

Het deelnemen aan een beurs brengt verschillende voordelen met zich mee. Het grootste voordeel is dat het één van de makkelijkste manieren is om potentiële klanten te ontmoeten. Er komen namelijk al snel honderden bezoekers op een beurs af, waarvan een groot deel langs jouw stand zal lopen. Maar hoe zorg je ervoor dat je op een beurs opvalt, zodat de bezoekers daadwerkelijk stoppen bij jouw stand? In dit artikel vertellen we je hier meer over.

Kies de juiste locatie

De locatie van de stand is erg belangrijk. Vooral bij grotere beurzen kan het erg nadelig zijn wanneer jouw stand in een onopvallende hoek gevestigd is. Het is daarom goed om te onthouden dat je bij een deelname aan een beurs vaak een voorkeurspositie kunt aangeven. Wanneer je op tijd aangeeft deel te willen nemen, is deze kans groter. Kies, indien mogelijk, voor een standruimte in de buurt van de catering. Dit is namelijk de plaats op de beurs waar de bezoekers de tijd nemen om even stil te staan en rond te kijken. Sta jij op dat moment in het zicht met een interessante stand? Dan is de kans extra groot dat ze, na een hapje eten, bij je langs komen.

Zorg voor een uitnodigende stand

Een open en uitnodigende stand is er belangrijk voor het aantrekken van bezoekers. Ook is het belangrijk dat de stand makkelijk betreedbaar is. Voor jou als standhouder geldt dat je een open en proactieve houding moet tonen: zitten is verboden! Een representatieve outfit is ook een must.

Wees consistent

Dat het voeren van een consistente en herkenbare huisstijl belangrijk is voor het succes van een bedrijf weten we allemaal. Deze regel geldt ook voor een deelname aan een beurs. Zorg ervoor dat de stand, de marketing én de promotie passen bij de huisstijl van jouw bedrijf. Kies voor dezelfde soorten visuals en zorg ervoor dat jouw logo altijd goed in beeld is. Hoe beter herkenbaar jouw stand is, hoe groter de kans dat jouw deelname en bedrijf worden onthouden.

Interactiviteit is noodzakelijk

Goed om te weten: bezoekers willen iets te doen hebben op een beurs. Met een stijve stand kom je dus niet ver. Zorg ervoor dat er iets te zien of te doen valt, bijvoorbeeld in de vorm van een demonstratie van een nieuw product. Ook kun je ervoor kiezen om een bezoekers een test te laten invullen (welke dienst past bij jou?) of een winactie in te zetten. Hiernaast is het ook belangrijk om zelf de interactie met de beursbezoekers op te zoeken. Het starten van een gesprek wordt makkelijker wanneer je bijvoorbeeld een leuke gadget of een passende goodie kunt aanbieden.

Wees voorbereid

Als laatst is het goed om te benadrukken dat een goede voorbereiding essentieel is. Zorg ervoor dat de stand goed aansluit bij de beurs én de doelgroep. Probeer de interesses en behoeften van de beursgangers te achterhalen en hier op in te spelen met jouw beursstand.

Veel succes met jouw deelname aan een beurs.

Beoordeel dit artikel:
[Totaal: 1    Gemiddelde: 1/5]

About The Author

Mijn naam is Steven van Stavoren en ik ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. lange tijd heb ik voor een reclamebureau gewerkt en ik werk nu enkele jaren voor een evenementenbureau. Ik ben gek op mijn werk en verdiep me graag in alles wat te maken heeft met evenementen of marketing. Vanuit deze gedachte schrijf ik ook mijn blogs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *